Stocznie, Statki

Grupa Wärtsilä wyposaży nowy statek badawczy powstający na zamówienie niemieckiego rządu. Będzie napędzany ekologicznym paliwem LNG.

Statek budowany jest w stoczni Fassmer w Niemczech dla Federalnej Agencji Morskiej i Hydrograficznej (BSH, Bundesamt für Seeschifffahrt und Hydrographie). 75-metrowa jednostka Atair zastąpi 30-letni statek o tej samej nazwie. Będzie to pierwszy niemiecki statek badawczy pracujący na skroplony gaz ziemny LNG.

Zakres dostaw fińskiego koncernu obejmuje m.in. dwa 6-cylindrowe silniki dwupaliwowe Wärtsilä 20DF, umożliwiające zasilanie przede wszystkim paliwem LNG, alternatywnie także tradycyjnym morskim paliwem diesel'owskim; jeden silnik 6-cylindrowy Wärtsilä 20, a także dwa układy oczyszczania spalin oparte na technologii SCR (selektywnej redukcji katalitycznej).

Jak czytamy w komunikacie Wärtsilä, silniki będą montowane elastycznie. Ta specjalna technika pozwoli na spełnienie normy "Silent R" towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL, umożliwiając użycie sprzętu sonarowego bez zakłóceń z powodu emitowanego pod wodą hałasu silnika.

Sprzęt ma zostać dostarczony w połowie 2018 roku, zaś sam statek zostanie przekazany do eksploatacji na początku 2020 roku. Umowę z Wärtsilä podpisano w czerwcu 2017 roku.

Fiński koncern dostarczy również silniki i systemy SCR dla trzech niemieckich łodzi policyjnych, które także zostaną zbudowane w stoczni Fassmer.

Wcześniej, Wärtsilä dostarczyła silniki główne, montowane na podwójnych podkładach elastycznych, wyposażone w system SCR dla statku badawczego Sonne, będącego również własnością niemieckiego rządu. Jak czytamy w komunikacie firmy, statek działa bez zarzutu, co potwierdza, że Wärtsila sprawdza się jako dostawca wysokiej jakości produktów i rozwiązań technologicznych.

AL, rel (Wärtsilä)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9359 4.0155
EUR 4.267 4.3532
CHF 4.3583 4.4463
GBP 4.9726 5.073

Newsletter