Urząd Morski w Gdyni szuka wykonawcy, który zaprojektuje i zbuduje jednostkę do obsługi oznakowania nawigacyjnego na wodach Zalewu Wiślanego.

Jednostka będąca przedmiotem zamówienia to kuter hydrograficzny przeznaczony do prowadzenia prac związanych z obsługą oznakowania nawigacyjnego na obszarze Zalewu Wiślanego na małych głębokościach, w rejonach dużego zamulenia i zapiaszczenia. Jak czytamy w komunikacie, jednostka ma być konstrukcji stalowej całkowicie spawanej, o długości całkowitej od 20 do 22 m, szerokości całkowitej nie mniej niż 6,2 m i zanurzeniu maksymalnym do 1,4 m. Na jej pokładzie mają pomieścić się 3 osoby z załogi i 7 pracowników.

Konstrukcja kadłuba i nadbudówki ma spełniać wszystkie wymagania przepisów Towarzystwa Klasyfikacyjnego zgodne z zakładaną klasą lodową odpowiadającą Lm2 (PRS). Mają zostać zastosowane wzmocnienia lodowe pozwalające na żeglugę statku w trudniejszych warunkach lodowych od dopuszczalnych dla znaku Lm2; wzmocnienia poza klasyfikacyjne (sposób i wykonanie wzmocnienia zostanie ściśle określone przez PRS).

Ponadto kadłub jednostki ma być wykonany ze stali, zaś nadbudówka z aluminium. Kadłub z nadbudówką mają stanowić wspólną strukturę wytrzymałościową.

Wartość zamówienia oszacowano na kwotę ponad 64 mln zł.

Wymiary i parametry główne statku:

Długość całkowita* Lc = 20-22 m
Szerokość konstrukcyjna* Bk = min. 6 m
Szerokość całkowita (z odbojnicą)* Bc =min. 6,2 m
Zanurzenie konstrukcyjne T = 1,2-1,3 m
Zanurzenie maksymalne Tmax = 1,4 m
Wysokość powyżej linii wodnej (po złożeniu masztu)* H= 5 m
Wysokość powyżej linii wodnej (z podniesionym masztem)* H= 8 m
Wysokość wolnej burty w części rufowej Hb= max. 1 m
Odstęp wręgowy* s = 0,5 m
Wręgi – zagęszczające się w części dziobowej.

rel (Urząd Morski w Gdyni)