Stocznie, Statki

Leonardo - to nowa nazwa klasy wycieczkowców Norwegian Cruise Line, których budowę, po raz pierwszy, ogłoszono 16 lutego br. Armator ujawnił także wizję architektoniczną statków.

Przyjazne środowisku zostaną zbudowane przez włoską stocznię Fincantieri i przekazane armatorowi kolejno w 2022, 2023, 2024 i 2025 roku. Podpisany w lutym kontrakt obejmuje opcję budowy dwóch dodatkowych statków, które miałyby być dostarczone w 2026 i 2027 roku. Wartość każdego z nich to około 800 milionów euro, wszystkich - ponad 3,2 mld euro.

Wycieczkowce charakteryzować będzie tonaż pojemnościowy brutto 140 000 oraz zdolność do transportu około 3300 pasażerów. Projekt nawiązywać będzie głównie do statków klasy Norwegian Breakaway-Plus.

Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. to wielokrotnie nagradzany przez branżowe media armator, który operuje ponad 20 wycieczkowcami. Pod koniec września 2015 roku przekazano Norwegian Escape, który był pierwszym statkiem klasy Breakaway Pluss i zastąpił ówczesny, jeden z największych wycieczkowców świata należący do floty Norwegian Cruise Line - Norwegian Epic.

Warto dodać, że w kwietniu ubiegłego roku w niemieckiej stoczni Meyer Werft rozpoczęła się budowa najnowszego wycieczkowca tej klasy - Norwegian Joy. Statek określany jest bliźniacza jednostka wycieczkowca Norwegian Escape.

Co ciekawe, sekcje kadłuba na Norwegian Joy powstały w polskich stoczniach. Sekcję dziobową ze sterami strumieniowymi zbudowano w Stoczni Wisła, natomiast sekcję rufową - w stoczni Marine Projects. Do Niemiec przetransportowano je na wyczarterowanym przez Meyer'a specjalistycznym ciężarowcu w lipcu 2016 roku, o czym szerzej informowaliśmy już na łamach Portalu Morskiego.

Czytaj także: Sekcje kadłuba na wycieczkowiec z Trójmiasta dla Meyer Werft.

AL

Wizja architektoniczna nowych statków dla NCLWizja architektoniczna nowych statków dla NCL