Holenderski armator RollDock Shipping B.V. odebrał w indyjskiej stoczni należącej do L&T Shipping pierwszy z czterech nowatorskich ciężarowców.
Statek RollDock Sun to pierwsza jednostka armatora powołanego do życia kilka lat temu, a także pierwszy statek zbudowany w indyjskim kompleksie stoczniowym Hazira należącym do L&T Shipping.
Pozostałe trzy statki: RollDock Sea, RollDock Sky i RollDock Star będą przekazane w ciągu najbliższych 14 miesięcy, dwie kolejne jednostki są "w opcji".
Nowatorstwo ciężarowców RollDock polega na możliwości załadunku trzema metodami: lo-lo, (pionowa, dżwigami), ro-ro, (pozioma, poprzez rampę rufową) i flo-flo (wpływna, do zanurzalnej ładowni – doku).
Do załadunku w systemie lo-lo statki wyposażone są w dwa żurawie o udźwigu 350 ton każdy, co daje możliwość podnoszenia ciężarów do 700 ton przy dźwigach pracujących w tandemie.
Otwarta ładownia–dok umożliwia przewożenie bardzo wysokich ładunków.
RollDock Sun
Statek RollDock Sun to pierwsza jednostka armatora powołanego do życia kilka lat temu, a także pierwszy statek zbudowany w indyjskim kompleksie stoczniowym Hazira należącym do L&T Shipping.
Pozostałe trzy statki: RollDock Sea, RollDock Sky i RollDock Star będą przekazane w ciągu najbliższych 14 miesięcy, dwie kolejne jednostki są "w opcji".
Nowatorstwo ciężarowców RollDock polega na możliwości załadunku trzema metodami: lo-lo, (pionowa, dżwigami), ro-ro, (pozioma, poprzez rampę rufową) i flo-flo (wpływna, do zanurzalnej ładowni – doku).
Do załadunku w systemie lo-lo statki wyposażone są w dwa żurawie o udźwigu 350 ton każdy, co daje możliwość podnoszenia ciężarów do 700 ton przy dźwigach pracujących w tandemie.
Otwarta ładownia–dok umożliwia przewożenie bardzo wysokich ładunków.
RollDock Sun