Stocznie, Statki

Odszkodowania za kolizję żaglowców domaga się od Szczecina Akademia Morska w Gdyni. Sprawa dotyczy stłuczki, do której doszło podczas finału regat The Tall Ships Races w 2013 roku w Szczecinie.

Rosyjski żaglowiec Mir podczas równoległego cumowania uderzył w burtę należącego do gdyńskiej uczelni morskiej Daru MłodzieżyAkademia Morska w Gdyni domaga się 17 tysięcy złotych. 

- To koszt napraw uszkodzonego olinowania stałego Daru Młodzieży - mówi kpt. Henryk Śniegocki, prorektor ds. morskich Akademii Morskiej w Gdyni. - Oczekujemy wypłaty. Szkody zostały naprawione. Uczelnia poniosła koszty naprawy i teraz chodzi o rekompensatę kosztów, które ponieśliśmy. 

- Kolizja nie była efektem zaniedbań organizatora imprezy, czyli szczecińskiego urzędu miasta - tłumaczy Łukasz Kolasa z magistratu. Jednak finał regat był ubezpieczony od takich wypadków i koszty napraw żaglowca pokryje ubezpieczyciel.

- Ta kolizja nie wynikała z błędów organizacyjnych, jakie wynikłyby w trakcie regat. Każdy ma świadomość odpowiedzialności, jaka na nim spoczywa. Również kapitan żaglowca Mir. Bardzo przykro nam, że taka sytuacja miała miejsce. Staramy się o niej zapomnieć i chcemy, żeby sprawa została pozytywnie załatwiona - powiedział Kolasa.

Podczas The Tall Ships Races 2013 do Szczecina przypłynęło ponad 100 jednostek. Imprezę odwiedziło blisko trzy miliony turystów. Kolizja żaglowców była jedynym poważnym incydentem na wodzie. 

+4 Szukają Głupich
Niech Akademia z Gdyni zwróci się raczej do armatora Mira, a nie do Szczecińskiego magistratu. To załoga Mira przyczyniłą się do stłuczki.
30 lipiec 2015 : 19:22 ASd | Zgłoś
+4 Litości!!!
Po pierwsze nie była to stłuczka ani uderzenie burtami! Źle przebrasowane reje na bliźniaczych jednostkach szczepiły się z sobą po podejściu Mira do burty Daru Młodzieży. Zasadnicza wina jest po stronie Mira. Mały udział ma oficer DM wydający zgodę na przycumowanie do burty. Też nie widział kolizyjnego ustawienia rei na obu jednostkach? Żądał ich przebrasowania? Koszty naprawy zgiętej rei (?) jej mocowania i olinowania, w pierwszej kolejności powinien pokryć ubezpieczyciel Mira lub ubezpieczyciel DM. No chyba, że oba te statki nie miały ubezpieczenia !!! Udział miasta w tym incydencie (i to nie poważnym) był ...żaden!
31 lipiec 2015 : 09:57 ico | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0323 4.1137
EUR 4.2919 4.3787
CHF 4.4221 4.5115
GBP 5.0245 5.1261

Newsletter