Stocznie, Statki

Prawdopodobnie fatalne warunki atmosferyczne były przyczyną katastrofy filipińskiego promu, do jakiej doszło w sobotę. W wyniku tragicznego zdarzenia zginęły przynajmniej 3 osoby.

Wciąż nie zakończyła się akcja ratunkowa w pobliżu wyspy Leyte. Z pojawiających się informacji wynika, że podczas przeprawy pomiędzy portami Lipata i Liloan załoga promu Maharlika II musiała zmagać się ze sztormową pogodą. Niestety, wiejący ze znaczną siłą wiatr wywrócił statek.

W ciągu ostatnich kilkunastu godzin pojawiały się sprzeczne informacje na temat liczby pasażerów, którzy znajdowali się na pokładzie jednostki. Pierwsze sygnały wskazywały, że statkiem płynęły w sumie 84 osoby. Kapitan, działając w stanie silnego stresu, informował wstępnie, że na promie zostało zaokrętowanych 58 pasażerów, a oprócz tego znajdowało się na nim 28 członków załogi. Później okazało się, że na promie znajdowało się 116 osób. Ostatnie raporty mówią, że 110 osób udało się uratować. Niestety, co najmniej 3 osoby poniosły śmierć. Wciąż trwają poszukiwania 3 osób, które znajdowały się na pokładzie.

Wiadomo, że statek nie był przeładowany. Maharlika II ma 58 metrów długości i może zabrać na pokład ok. 400 osób.

Serwisy meteorologiczne podają, że nad Filipiny nadciąga tajfun Luis, określany też mianem Kalmaegi. Wiadomo, że w chwili, gdy doszło do katastrofy, wiatr mógł wiać z prędkością sięgającą 130 kilometrów na godzinę. Warunki atmosferyczne w tym regionie wciąż się pogarszają.

Przy okazji ostatniego incydentu media przypomniały, że właśnie Filipiny doświadczyły największej w dziejach katastrofy morskiej, która miała miejsce w czasie pokoju. W 1987 r. 4386 osób zginęło, gdy prom Doña Paz płynący z wyspy Leyte do Manili zderzył się z tankowcem.

Na początku sierpnia do tragicznego wypadku doszło w Bangladeszu, gdzie na rzece Padma wywrócił się i zatonął prom przewożący ponad 200 osób. Co najmniej 125 osób zginęło.

Eksperci zwracają uwagę, że zarówno w Bangladeszu, jak i na Filipinach tragedie promów są często efektem zaniedbań oraz lekceważenia procedur bezpieczeństwa.

Źródło: PromySkat
 

+3 Filipsy..
Najważniejszej przyczyny tutaj nie napisano. filipińscy oficerowie a przepraszam pseudo oficerowie i tyle w temacie ..
18 sierpień 2013 : 10:26 Guest | Zgłoś
0 dzikie
plywalem z dzikimi i wiem że ich papiery oficerów są nic nie warte, filipy to 99% ciemna masa nadająca sie tylko do nie skomplikowane j fizycznej pracy
20 sierpień 2013 : 13:05 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter