Stocznie, Statki

Norwescy naukowcy i inżynierowie, na czele z Eirikiem Bøckmannem, pracują nad znacznym zmniejszeniem zużycia paliwa statków podczas ich podróży. Eksperymentalny system wykorzystujący fale morskie, zwany jako "Whale Tail" inspirowany jest płetwą wieloryba.  

Mechanizm, wykonany przez inżynierów przy pomocy koncernu Rolls Royce i dwóch innych brytyjskich firm, wygląda jak płetwy, które dołączone do przedniej części kadłuba posłużą za stateczniki. Będą one falowały zgodnie z ruchem statku, podobnie jak ogon wieloryba, zmniejszając przy tym opór wody o 9-17 procent. 

AL
 

+1 Już było
Rozwiązanie znane od lat ale niestety nie wdrożone do szerokiej produkcji.
Może przy teraźniejszym stanie wiedzy i technologii uda się to przenieść "pod strzechy"

[link usunięty]
27 czerwiec 2015 : 13:31 Tomix | Zgłoś
0 Zastanówcie się co piszecie
" najlepszy sposób na opracowanie wydajności statków."
"zmniejszając przy tym opór wody z 9 do 17 procent. "

Czy ktoś kto to pisze zadaje sobie trud przeczytania tego potem ze zrozumieniem ???
28 czerwiec 2015 : 23:24 trzeźwy | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter