Norwescy naukowcy i inżynierowie, na czele z Eirikiem Bøckmannem, pracują nad znacznym zmniejszeniem zużycia paliwa statków podczas ich podróży. Eksperymentalny system wykorzystujący fale morskie, zwany jako "Whale Tail" inspirowany jest płetwą wieloryba.
Mechanizm, wykonany przez inżynierów przy pomocy koncernu Rolls Royce i dwóch innych brytyjskich firm, wygląda jak płetwy, które dołączone do przedniej części kadłuba posłużą za stateczniki. Będą one falowały zgodnie z ruchem statku, podobnie jak ogon wieloryba, zmniejszając przy tym opór wody o 9-17 procent.
AL
Może przy teraźniejszym stanie wiedzy i technologii uda się to przenieść "pod strzechy"
[link usunięty]
"zmniejszając przy tym opór wody z 9 do 17 procent. "
Czy ktoś kto to pisze zadaje sobie trud przeczytania tego potem ze zrozumieniem ???
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.