Stocznie, Statki

Pojemnikowce typoszeregu Daewoo 8000 projektowane są i budowane przez południowo-koreańską stocznię Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd - DSME. Reprezentantem serii jest Maersk Taikung - pierwszyklasy post-panamax obsłużony przez polski port.

Jego wejście, 4 stycznia 2010 r. do terminalu DCT Gdańsk, zainaugurowało obsługę pierwszego w historii polskich portów bezpośredniego międzykontynentalnego, regularnego połączenia żeglugowego globalnego przewoźnika kontenerowego. Zawinięcia do Gdańska zostały włączone do serwisu AE10 Azja-Europa armatora Maersk Line.

Beteiligungsgesellschaft, Reederei Claus-Peter Offen GmbH & Co KG, MPC Munchmeyer Petersen & Co GmbH (MPC Group), Hapag-Lloyd AG z Niemiec, A.P. Moller (Maersk Line) z Danii i Mediterranean Shipping Co Srl (MSC) - Włochy/Szwajcaria. W bazie danych Sea-Web LR Fairplay, na początku roku 2010, jako należące do typoszeregu Dawoo 8000, figurowały 23 statki, w tym 20 w eksploatacji i trzy w zamówieniach lub budowie.

zbudowanych w roku 2007 i 2008 dla Maersk Line (Maersk Tanjong, Maersk Taikung, Maersk Taurus i Maersk Tukang) baza danych Sea-Web podaje ładowność 8086 TEU, natomiast sam armator na swojej witrynie internetowej podawał dla tych statków na początku roku 2010 wielkość 8112 TEU. Niektórzy armatorzy (np. Norddeutsche Reederei H. Schuldt), w odniesieniu do statków omawianego typoszeregu, zgodnie zresztą z ich ładownością, stosują własną nazwę „Daewoo 8400”.

siostrzanych jeden z uskoków w bryle nadbudówki złagodzony jest ukośną linią wiatrochronu, a większość pozostałych statków ma w nadbudówce wyłącznie kąty proste. Na statkach Maerska (z pod-serii, do której należy Maersk Taikung) mocniej zaznaczona i „niezależna”, wyższa jest bryła komina, podczas, gdy na większości statków typoszeregu Daewoo 8000 komin jest „szczątkowy”, mocniej wkomponowany w bryłę nadbudówki i zasłonięty otaczającymi go po bokach pomieszczeniami (nawet tylną częścią sterówki) tak, że wizualnie - nawet na wysokości sterówki - praktycznie go nie ma i sprawia wrażenie bardzo niskiego - wznosi się nieznacznie ponad sterówką, czyli ponad poziomem pokładu pelengowego (namiarowego). Na większości statków typoszeregu pokład łodziowy (i podstawę żurawików łodziowych) usytuowano na pierwszym poziomie nadbudówki ponad pokładem głównym, a na innych - na drugiej kondygnacji.

Maersk Taikung, który przedstawiony jest na większości załączonych fotografii, zbudowany został w 2007 roku, kosztem 108 mln USD. Northern Javelin, przedstawiony na planie ogólnym, zbudowany został w 2009 roku.

Maersk Taikungi jego jednostki siostrzane zaliczane są czasem do S-Class armatora Maersk Line.

0 Pojemnikowce post-panamax typoszeregu Daewoo 8000
I really love your blog.. Very nice colors & theme.
Did you create this website yourself? Please reply back as I'm trying to
create my very own site and want to learn where you got this from or exactly what the theme is called.
Appreciate it!

My weblog :: cell phones
reviews: [link usunięty]
13 marzec 2015 : 17:41 Leora | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9359 4.0155
EUR 4.267 4.3532
CHF 4.3583 4.4463
GBP 4.9726 5.073

Newsletter