Stocznie, Statki

Armator Øra AS podpisał umowę na zakup Selfa Elmax 1099, łódź rybacką opracowaną przez Selfa Arctic. Będzie to pierwsza na świecie elektryczna łódź rybacka, która pozwoli na zmniejszenie kosztów paliwa o 60-70%. 

Statek z zainstalowanym zestawem prądotwórczym, nie będzie miał ograniczeń (przez napęd elektryczny) co do zasięgu. Naładowany zostanie podczas postoju prądem 63 A / 220 V, zazwyczaj w ciągu 6 do 8 godzin.

Selfa Elmax 1099 będzie także wytwarzał mniej hałasu i wibracji niż tradycyjne statki rybackie. 

Jego testy rozpoczną się pod koniec sierpnia w Tjeldsundet, w Norwegii. 

Podobne rozwiązanie zostało zaprojektowane na promie Ampere, aluminiowym katamaranie - symetrycznym promie pasażersko-samochodowym z norweskiej stoczni Fjellstrand, z technologią napędu elektrycznego Siemens'a i kadłubem z działającej w Gdańsku firmy Aluship Technology. 

Czytaj też: Nor-Shipping Awards - polskie ślady w nominowanych i nagrodzonych rozwiązaniach [VIDEO]
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0052 4.0862
EUR 4.2719 4.3583
CHF 4.4093 4.4983
GBP 4.9894 5.0902

Newsletter