Popularny szwedzki armator Destination Gotland złożył zamówienie na nowy prom. Ultranowoczesna jednostka, która za trzy lata pojawi się we flocie przewoźnika, zostanie zbudowana w Chinach. Będzie to statek typu ro-pax, który będzie mógł zabrać na pokład 1650 pasażerów.
Statek, który zostanie przygotowany dla operatora przez stocznię Guangzhou Shipyard International, będzie wyposażony w silnik zasilany paliwem LNG. Podczas opracowywania projektu duży nacisk położono na ekologiczne rozwiązania. Linia kadłuba została zaprojektowana w taki sposób, by zredukować do minimum oddziaływanie statku na środowisko. Jego konstrukcja ma zagwarantować też energooszczędność.
Prom, który zostanie włączony do floty armatora w 2017 r., będzie pierwszym statkiem LNG pływającym pod szwedzką banderą. Będzie to także największa pojedyncza inwestycja w historii tego szwedzkiego armatora. Kontrakt opiewa na kwotę 1 miliarda koron szwedzkich (blisko 110 milionów euro).
Zamówienie statku napędzanego gazem ziemnym w postaci ciekłej pociągnie też za sobą inne inwestycje. W porcie macierzystym powstanie odpowiednia infrastruktura do obsługi jednostki tego typu.
Destination Gotland to firma, która powstała w 1998 r. 100 procent udziałów przewoźnika należy do przedsiębiorstwa Rederi Ab Gotland (do 1999 r. 25 procent udziałów posiadała Silja Line). Armator posiada obecnie cztery promy, które kursują pomiędzy Gotlandią a Oskarshamn i Nynäshamn.
PromySkat
Źródło: TradeWinds
ALE WIADOMO CHINY BUDUJA BARDZO TANIO...
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.