COSCO zamówiło pięć dużych kontenerowców o pojemności 14 500 TEU każdy.
Kontakt o wartości 618 mln USD został podpisany z China Shipbuilding Trading oraz Changxing Shipbuilding. Kontenerowce będą przekazywane do armatora sukcesywnie w 2017 i 2018 roku.
Jak poinformowało COSCO, kontrakt zostanie sfinansowany ze środków własnych oraz kredytów bankowych.
Obecnie kontenerowce o pojemności rzędu 14 000 TEU to nic nadzwyczajnego. Już niedługo należące do Maersk kontenerowce klasy Triple-E o pojemności 18 000 TEU stracą miano największych na świecie. Arab Shipping Company (UASC) zamówiło w 2013 roku kontenerowce, które będą miały pojemność aż 18 800 TEU, czyli prawie o 500 TEU więcej niż Triple-E. Przekazanie do eksploatacji tych statków ma nastąpić według różnych źródeł w 2015 lub 2016 roku.