Prawo, polityka

Inwestycje na torze wodnym Szczecin-Świnoujście są niezbędna i tego nie trzeba nikomu udowadniać. Problem w tym, że w przeszłości nawet w naszym regionie nie wszyscy byli w tej sprawie zgodni - mówili dziś na naszej antenie goście Kawiarenki politycznej. Tymczasem, gdy się o coś zabiega w Warszawie - trzeba prezentować zgodny front - podkreślali. - Tak jak miało to miejsce ostatnio podczas posiedzenia zachodniopomorskiego zespołu parlamentarnego - mówił poseł PO Arkadiusz Litwiński. - Wszystkie stanowiska, które przyjęliśmy w czwartek jako zachodniopomorski zespół parlamentarny, chociaż niektóre wymagały pewnej dyskusji i pierwotnie było kilka poprawek, zostały jednak osiągnięte w kompromisie, jednomyślnie. Posła PiS Michała Jacha zdenerwował natomiast fakt, iż premier domaga się przedstawienia na piśmie argumentów za pogłębieniem toru. - Wystarczyć zadać sobie pytanie, czy Szczecin ma być portem morskim czy nie. Jeżeli premier chce argumentów, to natychmiast powinno być pytanie do niego, czy według premiera Szczecin ma być portem morskim czy kajakowym - stwierdził Jach. Beata Radziszewska radna SLD w sejmiku województwa zwróciła natomiast uwagę, że jeśli mowa o inwestycjach na torze wodnym - nie ma co liczyć na pieniądze z Unii Europejskiej. - Będzie coraz mniej tych pieniędzy i proszę pamiętać, że UE jest skierowana na inwestycje ogólnoeuropejskie, regionalne, a sprawa toru wodnego to sprawa polska i nasz problem - uważa Radziszewska. Według ostatnich informacji, w budżecie państwa powinny znaleźć się pieniądze na bieżące utrzymanie toru wodnego. Gorzej z inwestycjami, niezbędnymi, by przeprowadzić jego pogłębienie, bo na to potrzeba zobacz więcej »
byłoby - według ostrożnych wyliczeń - około 2 mld złotych.  

0 port
Oddzielić świnoujski port od spółki ZMPSiŚ. To podstawa by ubiegać się o kasę na pogłębienie toru. Póki co to Świnoujście jest portem głębokowodnym w zespole portów. Port w Szczecinie jest przeznaczony na przeróżne mniejsze terminale. Kto tego nie rozumie niech przyjrzy się terminalowi kontenerowemu w Szczecinie o ogromnej przepustowości 80 TEU rocznie. Gdańsk czy Gdynia mówią już o milionach TEU. Tak to jest jak idioci podejmują decyzje lokując tego typu terminal na rzece w odległości 70 kilometrów od morza.
27 luty 2012 : 14:30 szymek | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0211 4.1023
EUR 4.2758 4.3622
CHF 4.4105 4.4997
GBP 4.9503 5.0503

Newsletter