Porty, logistyka

Przygotowania do realizacji kluczowego projektu inwestycyjnego Portu Gdynia przewidzianego w strategii rozwoju Portu do 2030 roku - Portu Zewnętrznego - nabierają tempa.

Po wyborze biura projektowego, które realizuje na rzecz Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA projekt koncepcyjny, w dniu 19 lutego br. nastąpiło otwarcie ofert na wykonanie inwentaryzacji przyrodniczej na terenach przeznaczonych pod projekt inwestycyjny „Budowa Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia”. Przewidywany termin zakończenia inwentaryzacji przyrodniczej to kwiecień 2019 roku.

Tereny, na których ma powstać Port Zewnętrzny w myśl projektu inwestycyjnego mieszczą się na obszarach Natura 2000, stąd analiza wpływu inwestycji na faunę i florę będzie stanowiła jeden z kluczowych elementów postępowania w ocenie oddziaływania na środowisko. Przeprowadzone zostaną także analizy falowania oraz wpływu planowanej inwestycji na sąsiadujące odcinki brzegu. Zostanie także przygotowane wstępne studium wykonalności oraz studium koncepcyjne wielowariantowe. Po przeprowadzeniu wymienionych badań zostanie podjęta decyzja dotycząca formuły i zakresu budowy Portu Zewnętrznego.

- Pomysł budowy Portu Zewnętrznego przybiera już formę konkretu i ta największa inwestycja w historii Portu Gdynia ma przede wszystkim na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych oraz - w efekcie - dalsze wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Portu Gdynia w rejonie Morza Bałtyckiego-podkreśla Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA. - Stale inwestujemy i tworzymy infrastrukturę portową, która spełnia wymogi armatorów i poszczególnych terminali. Przez to skutecznie kreujemy warunki dla rozwoju biznesu-dodaje.

rel (Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA)

+2 bct gct
Zamysł zacny ale zo w takim razie co sie stanie z dotychczasowymi terminalami kontenerowymi ?
14 marzec 2018 : 11:16 karol98 | Zgłoś
-1 Terminale
Dotychczasowe terminale zostaną zlikwidowane. Powierzchnie pozostałe po terminalach zostaną przekazane deweloperom, aby Ci mogli wznosić tam osiedla i Budować SEA CITY II.
15 marzec 2018 : 12:42 W.Szczurek | Zgłoś
+1 port zewnętrzny
Fajnie, widać same kontenery.
1. Jak je wywieziecie ?
2. Gdańsk też "wychodzi" w Zatokę, starczy kontenerów ?
Czy to wszystko nie są czasem pobożne życzenia ?
15 marzec 2018 : 20:11 maciek2 | Zgłoś
0 Port Zewnętrzny
Port i jego nowa baza zewnętrzna jest potrzebny ale sekretem i zyskiem jest posiadanie baz logistycznych i sieci dróg kolejowych i samochodowych . Dolina logistyczna w Rumi i Kosakowie to miejsca pracy co prawda niekoniecznie super płatne ale będa . Końcowy efekt i największe zyski przynosi jednak przetwórstwo i handel hurtowy . Przykład ? mimo że prawie cała herbata i kawa idą przez porty to główni operatorzy mają siedziby w Małopolsce lub na południu kraju z bananami to samo. Co się stało że właśnie tam ? Targi Poznańskie i dostępność maszyn dla przetwórstwa spożywczego wygenerował te zakłady Poza tym dla Gdynianina cytrusy to tylko jeden z towarów dla Krakowianina czy Rzeszowianina to już luksus Jeśli mamy odnieść naprawdę sukces trzeba dbać o wartość dodaną na każdym etapie i oby tego było jak najwięcej u nas Tereny w kierunku Wejherowa i Słupska
18 marzec 2018 : 07:56 Marek Lis | Zgłoś
0 Przestańcie się tak podniecać.
Port zewnętrzny w Gdyni - owszem, ładnie to brzmi a jeszcze ładniej wygląda na wizualizacji ale to takie współczesne "Szklane domy" (czyt. bujdy na resorach).
12 kwiecień 2018 : 09:21 Janusz GWE | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter