Porty, logistyka

To ważne i potrzebne zadanie inwestycyjne dla gdyńskiego portu. W celu poprawy konkurencyjności i funkcjonalności, konsekwentnie modernizowane są kolejne portowe obszary.

Przebudowa istniejącego układu torowego z budową nowych rozjazdów typu portowego, budową odwodnienia torowiska i przebudową infrastruktury podziemnej na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, opracowanie dokumentacji zamiennej (aktualizacja dokumentacji) i uzyskanie zamiennego pozwolenia na budowę stanowią przedmiot ogłoszonego przez Port Gdynia przetargu na realizację zadania „Przebudowa nawierzchni kolejowo-drogowej wraz z przebudową uzbrojenia podziemnego w I strefie Nabrzeża Indyjskiego”.

Łączna długość przebudowanych torowisk to około 1700 m. Inwestowanie w infrastrukturę portową stanowi nieodzowny element dalszego rozwoju i modernizacji obszaru Portu Gdynia. Planowany termin zakończenia realizacji przedmiotowej inwestycji to III kw. 2020 roku, a sam przetarg odbędzie się w ramach przetargu nieograniczonego zgodnie z regulaminem udzielania zamówień w ZMPG SA.  

- Dokładamy starań, aby udostępniana naszym Kontrahentom, infrastruktura była w najwyższym stopniu dostosowana do ich wymagań, a co za tym idzie znakomicie odpowiadała wymogom rynkowym- komentuje Grzegorz Dyrmo - Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Infrastruktury i Zarządzania Majątkiem Portu Gdynia.

rel (Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA)