Porty, logistyka

W czasie, kiedy Wielka Brytania coraz głośniej mówi o pomyśle budowy mostu do Francji (obok tunelu pod kanałem La Manche byłoby to drugie stałe połączenie pomiędzy tymi krajami), coraz bardziej medialny staje się inny pomysł – koncept budowy tunelu, który połączyłby Helsinki oraz Tallinn.

Obecnie najlepszym i najwygodniejszym sposobem podróżowania pomiędzy stolicami Finlandii oraz Estonii jest przeprawa promowa. Ale nie można wykluczyć, że w przyszłości promy zyskają konkurencję w postaci tunelu, który połączyłby oba miasta. Miałby to być tunel kolejowy. Jego budowa może pochłonąć sumę od 13 do 20 miliardów euro. Jak wynika z opublikowanego właśnie studium wykonalności, jego otwarcie dla ruchu mogłoby nastąpić ok. 2040 r.

Nowy tunel kolejowy, biegnący pod Zatoką Fińską, miałby połączyć porty lotnicze obu stolic. Miałby on długość 103 kilometrów. Pozwoliłby on na skrócenie podróży z 90 minut (tyle na pokonanie trasy Helsinki-Tallinn potrzebuje szybki prom) do ok. 30 minut. Zdaniem ekspertów, uruchomienie tunelu byłoby olbrzymim udogodnieniem dla wielu osób - szczególnie dla Estończyków, którzy licznie pracują w Finlandii oraz dla turystów z Finlandii, którzy bardzo chętnie podróżują do Estonii.

Więcej >>>

PromySkat.pl