Porty, logistyka

Urząd Morski w Szczecinie ogłosił przetarg na wyczekiwaną modernizację toru wodnego Świnoujście-Szczecin. Dzięki niej tor zostanie pogłębiony do 12,5 metra, co poprawi możliwości przeładunkowe szczecińskiego portu. Przetarg obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych i pogłębiarskich w ramach modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metra. 

Propozycje można składać do 27 lutego br. Wykonawca będzie musiał opracować dokumentację projektowo-kosztorysową i uzyskać pozwolenie na budowę.

Jak wielokrotnie podkreślali przedstawiciele branży morskiej, pogłębienie toru wodnego poprawi możliwości przeładunkowe szczecińskiego portu. Będą do niego wpływać statki o większym zanurzeniu.

W zakresie robót znalazło się pogłębienie toru na odcinku 62 kilometrów z poszerzeniem do szerokości 100 metrów w dnie na prostych odcinkach z poszerzeniami na łukach i odcinkach przejściowych, a także wykonanie mijanek. Roboty obejmą również m.in. przebudowę skarp brzegowych bez umocnień, niwelację dna w strefie Świnoujścia, budowę i przebudowę umocnień brzegowych i budowli hydrotechnicznych oraz pogłębienie i poszerzenie obrotnic statków. W opisie znalazła się także budowa nowych pól refulacyjnych - sztucznych wysp na Zalewie Szczecińskim.

W grudniu br. podpisano umowę potwierdzającą przyznanie unijnych środków na modernizację toru wodnego, która będzie kosztowała około 1,38 mld zł, z czego unijne dofinansowanie to 1,18 mld zł.

Planowana inwestycja jest kontynuacją i trzecim etapem projektu modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin. Jej drugi etap pod nazwą "Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin (Kanał Piastowski i Mieliński), strona wschodnia i zachodnia" zrealizowano w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie finansowej 2007-2013.

Kacper ReszczyńskiPAP

Fot.: Piotr B. Stareńczak

Komentarze   

+9 I co POlszewicy
można coś zrobić dla gospodarki morskiej ,mozna
30 grudzień 2017 : 18:23 taka prawda Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 Coś za coś ?!
Taka prawda ?! A gdzież ona ? To dlatego jest łamana konstytucja i deptane prawo ? Bez tego pisowcy bolszewicy nie mogli pogłębić toru wodnego Szczecin-Świnoujście ?
31 grudzień 2017 : 17:21 Jan Tokarski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 taka moja ocena
Lepiej zlamac konstytucje i sprowadzac do polski kapital dla rozwoju, pracowac dla Polski z rodzina, niz jej nie lamac i cale zycie jezdzic samotnie do niemca proszac o chleb. W mojej opinii to i tak jedna klika, ale mimo wszystko wole byc w domu.
02 styczeń 2018 : 03:47 do cos za cos Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Czysta schizofrenia.
To obcy kapitał, w tym niemiecki, jest dobry dla Polski, czy niedobry ? Bo ja ciągle słyszę o repolonizacji, czyli o nacjonalizacji, a gdzie nacjonalizacja, tam na obcy kapitał miejsca nie ma. Słyszę też, że obcy kapitał, w tym niemiecki, jest zły dla Polski, więc jak to jest tak naprawdę ? W PRL mieliśmy blisko 100% nacjonalizację i jak Polska na tym wyszła ? Czy konstytucja zabraniała sprowadzać obcy kapitał do Polski, czy też zabraniała pogłębienia toru wodnego Szczecin-Świnoujscie ? W którym artykule ? Jesli łamie sie konstytucję, to znaczy, ze Polska jest krajem bezprawia i każdy prędzej czy póżniej odczuje to na własnym grzbiecie.
02 styczeń 2018 : 09:41 Jan Tokarski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś

Źródło: