Porty, logistyka

Metrans, spółka zależna niemieckiego operatora terminalu Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), zamówiła dziesięć kolejnych wielosystemowych lokomotyw TRAXX od producenta Bombardier - największego inwestora międzynarodowego w branży transportu szynowego, który swój oddział posiada również w Polsce.

Intermodalna spółka zależna HHLA, Metrans, ma nie tylko własne terminale w głębi lądu, ale także wzmacnia własną flotę pojazdów trakcyjnych. Oznacza to, że coraz więcej lokomotyw Metrans ciągnie wagony kontenerowe przez Europę. Metrans będzie realizować tę udaną strategię, dodając dziesięć kolejnych lokomotyw do swojej floty, począwszy od pierwszego kwartału 2018 roku.

Obecnie 50 głównych lokomotyw należących do firmy, wspomaganych przez 17 lokomotyw manewrowych, jest w eksploatacji na trasach europejskiej sieci Metrans,

- Dysponując większą ilością własnych lokomotyw, możemy jeszcze lepiej zarządzać całym procesem transportu. Pozwoli nam to być bardziej wiarygodnym, elastycznym w odpowiedzi na prośby naszych klientów i oferować nowe usługi. W przyszłym roku będziemy dążyć do realizacji tego celu głównie w Polsce, gdzie Metrans przejmuje spółkę zależną HHLA - Polzug. 

Nowe lokomotywy Bombardier TRAXX F140MS (klasa 186), gdzie "F" oznacza "freight" (towarowy), "140" - prędkość maksymalną, a "MS" – Multi System (wielosystemowa), są skonstruowane w ten sposób, aby współpracować ze zróżnicowanymi systemami naciągu trakcji i sterowania pociągów w różnych częściach Europy.

AL, rel (HHLA)