Porty, logistyka

W roku 2017 Morski Terminal Masowy Gdynia (MTMG) gościł już siedem bardzo dużych statków typu Panamax i Capesize z australijskim węglem koksującym.

Od 18 października br. załoga terminalu masowego rozładowuje, z zacumowanego przy nabrzeżu Holenderskim statku typu Capesize - Cape Armeria - około 79 200 ton węgla koksującego, przeznaczonego dla hut na południu Polski. Statek Cape Armeria ma 291,98 m długości i 45 m szerokości, a jego DWT wynosi 181 393 ton. Masowiec został zbudowany w 2013 r. w japońskiej stoczni Saijo Shipyard i obecnie pływa pod banderą Panamy.

Przed przybyciem do Portu Gdynia Cape Armeria zawinął do Rotterdamu, gdzie rozładowano część przewożonego ładunku, zmniejszając jednocześnie zanurzenie masowca do 11,9 m. Dodajmy także, iż do końca 2017 roku w Morskim Terminalu Masowym Gdynia (MTMG) spodziewana jest jeszcze jedna, lub dwie partie węgla koksującego z Australii.

Oprócz węgla australijskiego, na przestrzeni całego 2017 roku MTMG przeładował oraz planuje obsłużyć różne rodzaje węgla w imporcie z USA i Rosji, oraz Mozambiku. Natomiast partie "czarnego złota" w eksporcie z Polski to głównie węgiel sortowany, przeznaczony na rynki Wielkiej Brytanii i Irlandii.

rel (ZMPG-a SA)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter