Porty, logistyka

Zwodzony most na Wyspie Sobieszewskiej ma być gotowy na początku 2018 roku. Na jakim etapie znajduje się realizacja konstrukcji, która za niecałe trzy miesiące przejdzie próbę generalną?

Jak informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, aktualnie wykonywane są mury oporowe z gruntu zbrojonego, które stanowić będą "skrzydła" przyczółka, od strony Wiślinki. Wykonywane jest także zbrojenie i szalowanie, czyli tzw. deskowanie (rodzaj formy służącej do nadawania kształtu mieszance betonowej) podpór mostu, a w ramach prac drogowych wykonywany jest nasyp stanowiący dojazd do mostu, od strony Wyspy Sobieszewskiej. 

Trwają również roboty związane z wykonywaniem nawierzchni drogi wojewódzkiej od strony Pruszcza.

Mimo że most nie jest jeszcze gotowy, to kilka miesięcy temu padła już propozycja, aby nazwać go na cześć 100-lecia Niepodległości. Temat podjął prezydent Gdańska Paweł Adamowicz i jak zapewnił, zanim zostaną podjęte konkretne działania, przedyskutuje go z mieszkańcami Sobieszewa, z tamtejszą Radą Dzielnicy i radnymi Gdańska.

Jak zauważa prezydent, most, który buduje miasto Gdańsk, a który zostanie oddany do użytku w 2018 roku, będzie obiektem nowoczesnym, pięknym technicznie i wizualnie, a do tego wyczekiwanym i takim, którego realizacja wymagała wielu czasochłonnych i kosztownych zabiegów. 

Symbolicznie pierwszą łopatę pod budowę mostu zwodzonego wbito we wrześniu 2016 roku. Nowa przeprawa ma mieć 173 m długości, a czas jej otwierania ma potrwać nie dłużej niż 150 sekund. Most buduje Konsorcjum firm Metrostav z Czech i Vistal z Gdyni. Koszt budowy oszacowano na 57 milionów złotych, prawie 15 milionów dołoży obecny rząd.

Długość obiektu - 173 m,
Długość obiektu ze skrzydłami - 181,50 m,
Rozpiętości teoretyczne przęseł dojazdowych - 2x25 m + 2x25 m,
Rozpiętość teoretyczna przęseł zwodzonych - 59,5m,
Szerokość ustroju niosącego - 14,92 m w tym: szerokość jezdni 7 m; szerokość jednostronnego ciągu pieszego 2,0 m; szerokość ścieżki rowerowej 2,4 m,
Klasa obciążeń - A wg PN-85/S-10030,
Kąt ukosu z rzeką Martwa Wisła- 93 stopni,
Światło poziome przęsła żeglownego z uwzględnieniem prowadnic 50 m,
Światło pionowe przęseł żeglownych bez otwierania 4 m ponad poziom wysokiej wody żeglownej i 5 m ponad poziom wody średniej,
Czas otwierania obu przęseł 150 sekund.

AL, rel (DRMG), Gdańsk.pl

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0323 4.1137
EUR 4.2919 4.3787
CHF 4.4221 4.5115
GBP 5.0245 5.1261

Newsletter