Porty, logistyka

Projekt rozbudowy nabrzeży i modernizacji toru wodnego w Porcie Gdańsk jest już oficjalnie na etapie wykonania. W dniu dzisiejszym tj. 17 sierpnia Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał umowę na wykonanie robót budowlanych z wykonawcą prac w obrębie Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej i Nabrzeża Mew. Koszt inwestycji to ponad 40 mln zł.

ZMPG podpisał umowę na roboty budowlane z firmą Doraco. Kontrakt obejmuje wykonanie prac, mających na celu przebudowę oraz modernizację nabrzeży, a w efekcie usprawnienie żeglugi w Porcie Gdańsk. Te działania są częścią realizowanego przez Port wieloetapowego projektu modernizacji infrastruktury, obejmującego pogłębienie toru wodnego oraz przebudowę nabrzeży w Porcie Wewnętrznym. Całkowita wartość projektu wynosi ponad 110 mln euro. Środki pochodzą w 85% z funduszy Unii Europejskiej, pozyskanych w ramach instrumentu "Łącząc Europę" (CEF). Podpisanie dokumentów odbyło się w obecności przedstawicieli Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

- Instrument "Łącząc Europę" wspiera rozwój najważniejszych szlaków transportowych Unii Europejskiej. Port w Gdańsku jest jednym z kluczowych punktów na szlaku Bałtyk-Adriatyk. Dlatego każda złotówka przeznaczona na jego rozbudowę to inwestycja, a nie wydatek. Tych złotówek z samego CEF mamy już ponad 500 mln na 3 inwestycje realizowane tylko przez Zarząd Portu. Niemal drugie tyle trafi np. do PKP PLK na lepszą jakość połączenia kolejowego z portem - mówi Witold Słowik, wiceminister rozwoju.

Współpraca z wykonawcą obejmuje rozbudowę Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej i Nabrzeża Mew. Inwestycja zostanie zrealizowana jako jedno z zadań w ramach projektu "Modernizacja toru wodnego, rozbudowa nabrzeży oraz poprawa warunków żeglugi w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku" łącznie na długość ok. 5 km. Prace budowlane przy Nabrzeżu Obrońców Poczty Polskiej i Nabrzeżu Mew zakończone będą wraz z końcem 2020 roku.

- Dzięki dynamicznej rozbudowie Port Gdańsk ma szansę w perspektywie kilku lat stać się największym głębokomorskim portem Bałtyku. Olbrzymie nakłady ZMPG na rozwój infrastruktury portowej idą w parze z inwestycjami operatorów działających na terenie Portu Gdańsk. Warto pamiętać, że duża część niezbędnych środków pochodzi z dotacji unijnych. Łącznie do 2020 roku poziom inwestycji w Porcie Gdańsk sięgnie 3 mld złotych - mówi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA.

- Port w Gdańsku to kluczowy węzeł komunikacyjny na Morzu Bałtyckim, który błyskawicznie się rozwija, zwiększając tym samym potencjał całego regionu - przyznaje Andżelika Cieślowska, prezes zarządu Doraco. - Cieszy nas fakt, że mamy w tym rozwoju swój udział. Prace w rejonie wewnątrzportowego toru wodnego oraz Nabrzeża Mew i Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej to następny zaawansowany projekt hydrotechniczny w portfolio Doraco i kolejny już na terenie gdańskiego portu.

Pod koniec lipca br. została podpisana również umowa pomiędzy ZMPG a wykonawcą dokumentacji projektowej i środowiskowej dla rozbudowy węzłów sieci bazowej w zakresie infrastruktury drogowo-kolejowej.

rel (Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter