Porty, logistyka

Za nami kolejne ważne wydarzenie w historii nowoczesnego promu Megastar. W ubiegłym tygodniu w Pori odbyło się pierwsze bunkrowanie jednostki. Pierwszy rejs tego statku odbędzie się jeszcze w tym miesiącu.

Zaopatrzenie statku w ekologiczne paliwo LNG odbyło się terminalu Skangas Pori LNG w Finlandii. W ten sposób zaczęto realizować postanowienia umowy, która podpisana została w październiku ub. r. Estoński armator podjął wówczas decyzję, że firmami, które będą dostarczać gaz dla pierwszego we flocie Tallink promu zasilanego gazem, będą estońskie Eesti Gaas, a w Finlandii przedsiębiorstwo Skangas.

Megastar zaopatrzony jest w dwa stalowe zbiorniki, które usytuowane są pod poziomem pokładu trzeciego. Mogą one pomieścić w sumie 600 metrów sześciennych paliwa.

Terminal w Pori został uruchomiony niedawno, zaledwie we wrześniu 2016 r. Zgodnie z planem, będzie on zaopatrywał w paliwo firmy z branży żeglugowej oraz zajmujące się transportem drogowym.

- Jesteśmy szczęśliwi, że Megastar znajduje się już w gotowości operacyjnej i że możemy zaopatrywać tę jednostkę w LNG - paliwo, które ma świetne środowiskowe właściwości, gdy chodzi m.in. o dwutlenek siarki, cząstki stałe, tlenek azotu czy dwutlenek węgla - powiedział reprezentujący Skangas Tommy Mattila.

Prom Megastar będzie miał 212 metrów długości, a na pokład będzie mógł przyjąć 2800 pasażerów. Jednostka zacznie kursować na trasie Tallin-Helsinki 29 stycznia. Będzie to jeden z najnowocześniejszych promów na Morzu Bałtyckim. Armator przyznał, że mimo podniesienia komfortu podróży wraz z wprowadzeniem do floty promu Megastar, ceny biletów pozostaną na dotychczasowym poziomie.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter