Jesteś Tutaj: PortalMorski.pl Porty i Logistyka Spedycja Most na Wyspę Sobieszewską. Na jakim etapie jest realizacja budowy?
Dołącz do nas
Błąd

    Most na Wyspę Sobieszewską. Na jakim etapie jest realizacja budowy?

    Email Drukuj
    Fot.: DRMG
    Fot.: DRMG

    Ruszyły prace związane z budową mostu na Wyspę Sobieszewską. Pod koniec stycznia, od strony Gminy Pruszcz Gdański, wykonawca robót most zwodzonego na Wyspę Sobieszewską w Gdańsku przystąpił do wykonywania ścianki szczelnej. 

    Wibromłot, czyli urządzenie służące do pogrążania ścianek szczelnych, ustawiony został na zacumowanych przy nabrzeżu barkach.

    Przypomnijmy, że symbolicznie pierwszą łopatę pod budowę mostu zwodzonego wbito we wrześniu ubiegłego roku. Wówczas zapowiadano, że nowe połączenie ma być gotowe za nieco ponad rok.

    Nowa przeprawa nad Martwą Wisłą będzie miała ponad 170 metrów, a jej podnoszenie zajmie dwie minuty. Most buduje Konsorcjum firm Metrostav z Czech i Vistal z Gdyni. Koszt budowy oszacowano na 57 milionów złotych, prawie 15 milionów dołoży obecny rząd.

    Poniżej: Animacja mostu zwodzonego w Gdańsku Sobieszewie, wykonana przez ARCHLOGIC.EU

    Czytaj także: Konsorcjum Metrostav i Vistal wykona most na Wyspę Sobieszewską w Gdańsku

    Szczegółowy zakres prac obejmuje:

    1. Budowę mostu zwodzonego o łącznej rozpiętości przęseł zwodzonych 59,50 m o następujących parametrach:
    • Długość obiektu - 173m
    • Długość obiektu ze skrzydłami - 181,50m
    • Rozpiętości teoretyczne przęseł dojazdowych - 2x25m + 2x25m
    • Rozpiętość teoretyczna przęseł zwodzonych - 59,5m
    • Szerokość ustroju niosącego - 14,92m w tym: szerokość jezdni 7m; szerokość jednostronnego ciągu pieszego 2,0m; szerokość ścieżki rowerowej 2,4m.
    • Klasa obciążeń - A wg PN-85/S-10030
    • Kąt ukosu z rzeką Martwa Wisła- 93 stopni
    • Światło poziome przęsła żeglownego z uwzględnieniem prowadnic 50m
    • Światło pionowe przęseł żeglownych bez otwierania 4m ponad poziom wysokiej wody żeglownej i 5m ponad poziom wody średniej
    • Czas otwierania obu przęseł 120 sekund.
    2. Budowę odcinka drogi o długości ok. 900m droga klasy G;
    3. Budowę budynku obsługi mostu;
    4. Przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Nadwiślańskiej - Turystycznej i DW 501;
    5. Przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Sobieszewskiej - Łąkowej - Piaskowej;
    6. Przebudowę odcinków ulic dojazdowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania DW 501 i prawidłowej obsługi przyległych terenów;
    7. Budowę odcinków ciągów pieszych i rowerowych;
    8. Budowę urządzeń organizacji ruchu;
    9. Budowę przystanków komunikacji zbiorowej i miejsc postojowych;
    10. Budowę i przebudowę ogrodzeń;
    11. Budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej;
    12. Budowę i przebudowę oświetlenia;
    13. Przebudowę istniejącego uzbrojenia kolidującego z projektowanym zakresem przedsięwzięcia;
    14. Budowę umocnień brzegów Martwej Wisły;
    15. Gospodarkę zielenią (wycinki i nasadzenia);
    16. Roboty rozbiórkowe - likwidacja istniejącej przeprawy pontonowej i promowej, obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją, odcinków istniejącej jezdni.

    rel (Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska)

      

    Dodaj komentarz

    Kod antyspamowy
    Odśwież

    Uwaga! Dodając komentarz akceptujesz jednocześnie regulamin komentarzy Portalu Morskiego.

    PortalMorski.pl to profesjonalny, branżowy serwis internetowy ściśle związany z polską i światową gospodarką morską. Śledź wiadomości z kraju i ze świata. Zarejestruj się i szukaj z nami pracy na morzu i lądzie. Newsy, agencje crewingowe, ruch statków, pogoda, informacje o portach – to wszystko znajdziesz na PortalMorski.pl

    Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

    facebook