Porty, logistyka

Rola transportu morskiego w globalnej gospodarce stale rośnie. Jest to związane z szybko postępującą globalizacją oraz zwiększeniem wymiany handlowej między poszczególnymi państwami lub wspólnotami państw. Bardzo duże znaczenie w transporcie morskim odgrywają nowoczesne technologie, które skracają obsługę portową. Jedną z firm wdrażających takie rozwiązania jest Buttimer Polska.

W globalnym handlu znaczenie gospodarki morskiej jest ogromne. Żegluga morska oraz obsługujące statki porty mają dla gospodarek poszczególnych państw znaczenie wręcz strategiczne. Transport morski w niektórych przypadkach potrafi stanowić główne koło zamachowe potrzebne do rozwoju handlu oraz biznesu. 

Kraje nadmorskie, które przez lata inwestowały w rozwój infrastruktury morskiej potrafią dziś czerpać z niej ogromne zyski i handlować z partnerami, którzy znajdują się na drugim końcu kuli ziemskiej.

Zalety i możliwości transportu morskiego

Transport morski jest bardzo dobrą alternatywą dla stosunkowo drogiego transportu lotniczego, samochodowego oraz kolejowego. Biorąc pod uwagę możliwości techniczne nowoczesnych statków oraz urządzeń portowych. Statkami transportuje się rzeczy, których w normalnych warunkach nie dałoby się przewieźć konwencjonalnie, np. ze względu na ilość, rozmiar, masę lub odległość. Warto więc postawić na transport statkiem, gdyż:

- jest wygodny,
- pozwala na załadunek dużej ilości towaru,
- jest to skuteczny transport materiałów specyficznych, tj. sypkich, np. zboże, pasze, kruszywa oraz inne ładunki suche,
- jest ekonomiczny.

Dobry port to nowoczesne centrum logistyczne

Wraz z postępującym rozwojem technologicznym zmieniają się również same porty. Już dawno przestały się one kojarzyć z podniszczonymi dokami oraz niefunkcjonalnymi maszynami. Dzisiejsze porty przypominają często wielkie centra logistyczne, gdzie odbywa się załadunek i rozładunek statków, rozdzielanie towarów oraz dalsza dystrybucja, np. poprzez wykorzystanie samochodów lub kolei.

Armatorzy oraz właściciele portów i firm spedycyjnych chętnie inwestują w rozwiązania technologiczne, które skracają czas rozładunku i załadunku statków. Ma to ogromne znaczenie dla ich konkurencyjności. Sprawna logistyka potrafi generować wręcz ogromne zyski finansowe, natomiast jej brak – straty.

Rozładunek i załadunek statku, np. kontenerowca, wymaga doświadczenia, sprawnej organizacji pracy oraz specjalistycznego sprzętu, który oferuje firma Buttimer Polska.

Funkcjonalne urządzenia portowe – inwestycja na miarę XXI wieku

Firma Buttimer od wielu lat dostarcza nowoczesne urządzenia portowe, które usprawniają prace przeładunkowe. Dzięki zastosowaniu praktycznych rozwiązań, np. jednostek mobilnych, szynowych lub stacjonarnych, inwestor może sprawnie przetransportować wszelkiego rodzaju materiały sypkie – zarówno lekkie, jak i ciężkie.

Żaden port nie jest taki sam, każdy posiada swoistą strukturę i limity. Jednakże niemalże wspólną cechą każdego z nich jest ograniczona przestrzeń nadbrzeżna. Przy dużych urządzeniach portowych każda powierzchnia jest na wagę złota. Systemy transportowe są na ogół stacjonarne toteż nie można ich ruszyć, natomiast pozycje urządzeń do załadunku i rozładunku można swobodnie zmieniać. Oferowane przez Buttimer szynowe kosze do rozładunku statków (RML) i dźwigi można przesunąć na jakikolwiek koniec nabrzeża, zawsze zajmują one stałą pozycję. Natomiast w pełni mobilne kosze do rozładunku (DML), można po prostu usunąć z nabrzeża gdy nie są w użytku. Urządzenia te będące w pełni projektem Buttimera mogą służyć do rozładunku wszelkiego rodzaju towarów sypkich zarówno lekkich jak i ciężkich. Dostarczane są w różnych konfiguracjach i rozmiarach.

Ważną zaletą współpracy z Buttimerem jest kompleksowe podejście do potrzeb inwestora. Firma oferuje wykonanie profesjonalnej koncepcji, sporządzenie projektu, a także montaż instalacji rozładunkowo-załadunkowych. Ważnym aspektem pracy jest także przygotowanie i uruchomienie infrastruktury transportowej i magazynowej na nadbrzeżu.

Buttimer Polska zatrudnia inżynierów oraz wyspecjalizowane ekipy montażowe, które poradzą sobie z realizacją nawet najtrudniejszych zleceń. Pracując nad urządzeniami portowymi zwracać należy uwagę na to, aby były wykonane z wysokiej jakości materiałów, posiadały własny napęd, zasilanie, kabiny operatorskie oraz wyposażenie – takie, jak np. taśmociągi i rękawy załadowcze.

Współpracując z firmą Buttimer w zakresie rozładunku i załadunku statków można liczyć na:

- fachowe doradztwo,
- usługi projektowe oraz wdrożenie i serwis,
- mobilne i szynowe kosze do rozładunku statków DML i RLM,
- urządzenia do załadunku statków i magazynów,
- systemy transportowe,
- przenośniki przyjęciowe MBF.

Rolą inżynierów jest zaprojektowanie i wykonanie takich urządzeń portowych, które usprawnią proces przeładunkowy. Dzięki zastosowaniu takich maszyn całość prac może być w znaczący sposób usprawniona. Ważną zaletą jest marginalizacja udziału człowieka w całym procesie. Do obsługi wszystkich urządzeń portowych nie jest potrzebna duża liczba pracowników.

Dla inwestorów jest to rozwiązanie elastyczne. Dzięki takiemu asortymentowi, jaki oferuje firma Buttimer oszczędza się czas oraz pieniądze, czyli rzeczy, które w branży transportowej są niezwykle cenne.

Nowoczesne urządzenia portowe Buttimer

REL
 

+1 Logistyka
To podstawa w dzisiejszych czasach, gdzie liczy się każda minuta. Dziś profesjonalne porty to małe miasta są. Oczywiście nasi fachowcy wers i bat, zdobywali doświadczenie za PRL w renomowanych portach na świecie - więc takie konstrukcje stawiali już 20 lat temu ....
27 marzec 2015 : 09:40 Oninnoo | Zgłoś
0 Nowoczesne systemy w TSL
Nowoczesne systemy są bardzo popularne w branży TSL i nie tylko morskiej. Przykładem może być chociażby wdrożenie systemu CRM7 w takich firmach jak Raben czy Fracht FWO, a już niebawem poznańska firma będzie wdrażać swój autorski system w kolejnej firmie spedycyjnej. Polecam przeczytać o tych wdrożeniach na stronie: [link usunięty] - wdrożenie w Grupie Raben zostało uznane jako jedno z 10 najciekawszych wdrożeń roku 2012 :)
14 maj 2015 : 07:40 Aleksandra | Zgłoś
+1 To by nic nie dalo
ale to by nic nie dało i tak on miał to by nic nie dało nawet jakbym wygrał nie dałoby nic. nie to jest mała różnica to by nic nie dało bo on był drugi w kulach nawet jakbym był pierwszy nie dałoby nic bo ja bym musiał być pierwszy on musiałby być czwarty a to by nic nie dało. I tak by nic nie dało i tak. yyyy nie ale to by nic nie dało i tak. nie nie dałoby bo on był drugi w kulach ja bym był pierwszy nawet, to i tak by wygrał. nic by nie dało
08 październik 2018 : 07:24 Mariusz Pudzianowski | Zgłoś
0 Lewomepromazyna
organiczny związek chemiczny, pochodna fenotiazyny, stosowana jako lek przeciwpsychotyczny (neuroleptyczny). Ma niską aktywność przeciwpsychotyczną (70% mocy chloropromazyny) i silne właściwości uspokajające, przeciwdepresyjne, przeciwbólowe i przeciwwymiotne. W łańcuchu bocznym zawiera jedno centrum stereogeniczne, w efekcie czego jest związkiem chiralnym. W lecznictwie stosuje się lewoskrętny ([α]
08 październik 2018 : 07:28 krzysiek lufa | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter