Rząd Meksyku ogłosił swoje plany dotyczące podwojenia możliwości przeładunkowych portów w ciągu kolejnych 6 lat, by sprostać przewidywanym wzrostom w handlu, szczególnie na szlaku tanspacyficznym.
Globalna sieć terminali APM Terminals postrzega Meksyk jako kluczowy punkt dla rozwoju strategicznego i planowania inwestycji infrastrukturalnych.
W 2012 roku APM Terminals podpisało 32-letnią koncesję na zaprojektowanie, budowę oraz funkcjonowanie nowego terminala głębokowodnego na terenie portu Lázaro Cárdenas.
Projekt ma opiewać na łączną kwotę inwestycji w wysokości 900 milionów dolarów amerykańskich.
Obecnie trwają przygotowania do budowy 300-metrowego nadbrzeża, która ma zakończyć się w pierwszym kwartale 2015 roku. Następnie zainstalowana zostanie niezbędna infrastruktura do obsługi kontenerów.
Wielkość meksykańskiego importu podwoiła się pomiędzy latami 2000 i 2013 - zwiększając swoją wartość z 179,4 miliarda do 390,9 miliarda dolarów. W związku z powyższym, rząd Meksyku zakłada podwojenie możliwości przeładunkowych swoich portów w ciągu najbliższych sześciu lat.