Porty, logistyka

Port Duisburg, w niemieckim regionie Nadrenia - Zagłębie Ruhry, oczekuje, że w tym roku przeładuje ponad 3 mln TEU ładunków (kontener 20-stopowy), o 16 proc. więcej niż w 2013 roku.

Z takim wolumenem uczyni go to największym na świecie rzecznym portem kontenerowym. Obsługuje on towary w kontenerach w transporcie rzecznym, samochodowym i kolejowym.

- Ten imponujący wzrost pokazuje, że można wygenerować rozwój zintegrowanego transportu i logistyki nawet wtedy, gdy stagnacje odczuwają porty morskie - powiedział prezes Hafen Duisburger Erich Staake, cytowany przez Shippingazzete.

Według najnowszych prognoz, ogólny tonaż ładunku w br. pozostanie jednak na poziomie ub. roku, czyli ok. 60 mln ton.

Głównym motorem wzrostu przeładunków towarów w kontenerach było zdobycie nowych klientów, ocenia zarząd portu. Dla ich potrzeb rozbudowano także zdolności przeładunkowe.

Najważniejszą z tych inwestycji było oddanie do użytku na wiosnę tego roku nowego terminala (CT terminal Logport III), który obecnie obsługuje ponad 50 pociągów tygodniowo. Po osiągnięciu pełnej mocy, Logport III będzie zdolny do obsługi 600 tys. TEU rocznie.

Nowy terminal jest w dużej mierze dedykowany obsłudze potrzeb przemysłu motoryzacyjnego, w tym koncernu Audi i Volkswagen.

Do niedawna, największymi portami rzecznymi były porty w Singapurze i Rotterdamie, ale oba zintegrowane z portami morskimi.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0323 4.1137
EUR 4.2919 4.3787
CHF 4.4221 4.5115
GBP 5.0245 5.1261

Newsletter