Porty, logistyka

Zarząd gdyńskiego portu ogłosił przetarg na przebudowę Obrotnicy nr 2. Obecnie obrotnice pozwalają na zawijanie tylko jednostek o długości 300-330 m, natomiast po przebudowie do portu będą mogły zawitać statki o długości nawet do 400 m. Firma Pekaes ocenia, że dzięki tym zmianom będzie mogła lepiej wykorzystać swoje zasoby w spedycji morskiej w połączeniu z krajową siecią drobnicową.

Przetarg na przebudowę Obrotnicy nr 2 ogłoszono w ramach projektu: "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia - Etap I". Głównym celem inwestycji jest zapewnienie takich parametrów nawigacyjnych, aby do portu mogły zawijać duże jednostki kontenerowe, które obsługują bezpośrednie połączenia pomiędzy Europą a Azją. Jeśli inwestycja zostanie zrealizowana zgodnie z planem, przewiduje się, że stan ten powinien ulec zmianie już pod koniec przyszłego roku.

- O tych inwestycjach mówi się w Gdyni od kilku lat. Teraz jest na to ostatni moment. Za chwilę w Gdańsku powstanie terminal DCT2, co jeszcze bardziej zwiększy konkurencyjność tego portu. Gdynia musi się spieszyć, by sprostać wyzwaniom regionalnego rynku. Klienci oczekują niskich cen i coraz szybszych połączeń z głównymi partnerami handlowymi. Tylko wpływanie dużych statków w serwisach bezpośrednich pozwoli na konkurowanie nie tylko z pobliskim Gdańskiem, ale i z innymi portami bałtyckimi. Pekaes dzięki tej przebudowie będzie mógł lepiej zoptymalizować cały łańcuch dostaw dla swoich Klientów, również z pełnym wykorzystaniem zasobów krajowej sieci dystrybucji drobnicowej, jakimi dysponujemy - komentuje Kajetan Jagłowski, dyrektor spedycji morskiej i lotniczej Pekaes.

Kolejne etapy inwestycji przewiduje się na lata 2018-2020. Mają one obejmować poszerzenie toru podejściowego do 280 m oraz pogłębienie go do 17 m, wraz z pogłębieniem do 16 m akwenów wewnątrz portu, jak i poszerzenie wejścia wewnętrznego do 140 m.

Warto dodać, że Pekaes specjalizuje się w kierunkach: Daleki i Bliski Wschód, USA i Kanada oraz Basen Morza Śródziemnego. W Gdyni znajduje się nowoczesny magazyn firmy, dzierżawiony od Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Znajduje się on w bezpośrednim sąsiedztwie Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego i Gdynia Container Terminal. Magazyn ten jest połączony z krajową siecią terminali dystrybucji drobnicowej Pekaes, umożliwiającą dostawy towaru z portu w dowolne miejsce w Polsce w ciągu 24 godzin.

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter