Porty, logistyka

Wykonawcę terminalu 2 do przeładunku kontenerów poznamy w ciągu najbliższych dni. Tak zapowiada DCT Gdańsk, czyli operator największego portowego terminalu tego typu w Polsce. Inwestycja ma być warta – razem z dźwigami nabrzeżowymi, suwnicami itd. – prawie 1,2 mld zł.

Prace mają się zacząć jeszcze w tym roku. Inwestor twierdzi, że terminal zacznie działać w połowie 2016 r. Zdolności przeładunkowe DCT mają wzrosnąć z 1,25 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) do co najmniej 3,5 mln TEU. Obiekt zajmie 27 hektarów. Inwestycja jest możliwa dzięki temu, że od 2007 r. do Gdańska wpływają statki największego armatora świata – Maersk Line.

– Zamierzamy utrzymać silną obecność w Gdańsku. Obecny terminal wyczerpuje możliwości przeładunkowe. Budowa T2 to dla nas dobra wiadomość, bo znikną ograniczenia dla usług oferowanych przez nas klientom – informuje DGP Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard, prezes Maersk Line w Europie Środkowej. Do T2 będą mogły cumować m.in. kolejne 400-metrowe giganty Triple E. Każdy tankuje 13 tys. litrów paliwa, a pod pokładem mógłby zmieścić trzy stadiony sportowe. Gdańsk jest jedynym polskim portem, który przyjmuje takie kolosy.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter