Porty, logistyka

W sierpniu br. minie rok, od kiedy do terminalu kontenerowego DCT zawinął pierwszy raz największy na świecie kontenerowiec Mærsk Mc-Kinney Møller. Tak się składa, że ten sam kontenerowiec od minionej środy do soboty/niedzieli ponownie po raz wtóry (prawdopodobnie po raz piąty) cumuje w DCT.

Warto zauważyć, że od tego momentu w Korei Południowej, a dokładnie w stoczni Daewoo Shipbuilding, w iście ekspresowym tempie zbudowano już 13 identycznych kontenerowców z serii Triple-E. Na zdjęciu prezentujemy nr. 14 Munkebo Mærsk, który znajduje się już w końcowej fazie budowy.

Do zakończenia zamówionej przez Maersk serii kontenerowców Triple-E pozostało jeszcze 6 statków. Na chwilę obecną armator nie ujawnia, czy kontrakt opiewający na budowę 20 statków będzie rozszerzony o kolejne jednostki.

Poniżej zamieszczamy listę kontenerowców z serii Triple-E:
1. Mærsk Mc-Kinney Møller
2. Majestic Mærsk
3. Mary Mærsk
4. Marie Mærsk
5. Madison Mærsk
6. Magleby Mærsk
7. Maribo Mærsk
8. Marstal Mærsk
9. Matz Mærsk
10. Mayview Mærsk
11. Merete Mærsk
12.Mogens Mærsk
13. Morten Mærsk

Statki w budowie:
14. Munkebo Mærsk (w końcowej fazie budowy))
15. Maren Mærsk
16. Margrethe Mærsk
17. Marchen Mærsk
18. Mette Mærsk
19. Marit Mærsk
20. Mathilde Mærsk

Już niedługo kontenerowce Triple-E stracą miano największych na świecie. Arab Shipping Company (UASC) zamówiło w 2013 roku kontenerowce, które będą miały pojemność aż 18 800 TEU, czyli prawie o 500 TEU więcej niż Triple-E. Przekazanie do eksploatacji tych statków ma nastąpić według różnych źródeł w 2015 lub 2016 roku.

 

-1 O ile mi wiadomo
Maersk to nie jest polski armator. POchwalcie się sukcesami polskiej gospodarki morskiej,
jakie miejsce na gospodarczej mapie świata zajmujemy po 8 latach rządów PO i ich wodza tuska. Gdzie jest polski przemysł stoczniowy, okrętowy po prywatyzacji przy pomocy inwestora z Kataru (którego nigdy nie było), gdzie niegdyś jeden z największych armatorów świata - Polskie Linie Oceaniczne? Niech się wypowie donald T. najlepszy puemieu w UE,
a może lepiej jak się wypowie prokurator w tej sprawie.
27 lipiec 2014 : 14:33 Miro | Zgłoś
0 LSFO?!
Mearsk i inne duze statki przestana zawijac na Baltyk w 2015 dzieki tzw "ekologii" nowe przepisy wymagajace paliwa o zawartosci siarki do 0.1% spowoduja ze takie statki zostana wyladowane w portach Morze Srodzemnego a kontenery rozwiezione po Europie truckami. Tysiacami truckow - miliony cbm spalin! Lobby wlacicieli ciezarowek juz sie cieszy w koncy wyeliminuje statki z konkurencji. Armatorzy maja tak niskie stawki frachtowe, ze nie sa w stanie zalpacic za bardzo drogie paliwo 0.1% LSFO. Przyklad unijnego biurokratycznego i korupcyjnego dzialania na szkode spoleczenstwa. Pogratulowac glupoty albo znalesc winnych? Co do premiera Tuska to nie on jest armatorem i to nie on rozkradl PLO i stocznie polskie. Dyrektorzy sprzedali PLO za bezcen obcym gangsterom a stocznie zalatwili zwiazkowcy - schemat powtarzalny w Europie wschodniej.
28 lipiec 2014 : 06:36 Zenek | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0211 4.1023
EUR 4.2758 4.3622
CHF 4.4105 4.4997
GBP 4.9503 5.0503

Newsletter