W sierpniu br. minie rok, od kiedy do terminalu kontenerowego DCT zawinął pierwszy raz największy na świecie kontenerowiec Mærsk Mc-Kinney Møller. Tak się składa, że ten sam kontenerowiec od minionej środy do soboty/niedzieli ponownie po raz wtóry (prawdopodobnie po raz piąty) cumuje w DCT.
Warto zauważyć, że od tego momentu w Korei Południowej, a dokładnie w stoczni Daewoo Shipbuilding, w iście ekspresowym tempie zbudowano już 13 identycznych kontenerowców z serii Triple-E. Na zdjęciu prezentujemy nr. 14 Munkebo Mærsk, który znajduje się już w końcowej fazie budowy.
Do zakończenia zamówionej przez Maersk serii kontenerowców Triple-E pozostało jeszcze 6 statków. Na chwilę obecną armator nie ujawnia, czy kontrakt opiewający na budowę 20 statków będzie rozszerzony o kolejne jednostki.
Poniżej zamieszczamy listę kontenerowców z serii Triple-E:
1. Mærsk Mc-Kinney Møller
2. Majestic Mærsk
3. Mary Mærsk
4. Marie Mærsk
5. Madison Mærsk
6. Magleby Mærsk
7. Maribo Mærsk
8. Marstal Mærsk
9. Matz Mærsk
10. Mayview Mærsk
11. Merete Mærsk
12.Mogens Mærsk
13. Morten Mærsk
Statki w budowie:
14. Munkebo Mærsk (w końcowej fazie budowy))
15. Maren Mærsk
16. Margrethe Mærsk
17. Marchen Mærsk
18. Mette Mærsk
19. Marit Mærsk
20. Mathilde Mærsk
Już niedługo kontenerowce Triple-E stracą miano największych na świecie. Arab Shipping Company (UASC) zamówiło w 2013 roku kontenerowce, które będą miały pojemność aż 18 800 TEU, czyli prawie o 500 TEU więcej niż Triple-E. Przekazanie do eksploatacji tych statków ma nastąpić według różnych źródeł w 2015 lub 2016 roku.
jakie miejsce na gospodarczej mapie świata zajmujemy po 8 latach rządów PO i ich wodza tuska. Gdzie jest polski przemysł stoczniowy, okrętowy po prywatyzacji przy pomocy inwestora z Kataru (którego nigdy nie było), gdzie niegdyś jeden z największych armatorów świata - Polskie Linie Oceaniczne? Niech się wypowie donald T. najlepszy puemieu w UE,
a może lepiej jak się wypowie prokurator w tej sprawie.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.