Największy udział w łącznych przeładunkach - 36,6 proc. - miały towary drobnicowe, głównie w kontenerach - 5,63 mln ton. Wyprzedziły one ładunki płynne - 5,57 mln ton, które miały 26,2 proc. udział w łącznych obrotach portu.
Dynamika przeładunków drobnicy w kontenerach uległa jednak spowolnieniu, do 6 proc., po dwucyfrowym tempie wzrostu w poprzednich kilku latach (np. o 27,4 proc. w I półroczu 2013 r/r, 17,8 proc. w I półroczu 2012 r., 22,4 proc. w I półroczu 2011 r.).
Tym niemniej tegoroczny wzrost pozwala prognozować, że największy (spośród dwóch) działających tam terminali kontenerowych, DCT, ma szansę przeładować 1,1 mln TEU (towarów w kontenerach 20. stopowych), poprawiając swoją lokatę wśród największych 20 terminali w Europie.
W okresie pierwszych sześciu miesięcy tego roku węgla przeładowano 1,71 mln ton, tj. o 36,6 proc. mniej niż rok temu, innych masowych towarów (głównie zboża) - 1,65 mln ton, a na pozostałe przypadło 819,5 tys. ton.
Ogólnie warto przypomnieć, że blisko 10 proc. dynamika przeładunków Portu Gdańsk należy do jednych z największych w Europie.