Porty, logistyka

Największy udział w łącznych przeładunkach - 36,6 proc. - miały towary drobnicowe, głównie w kontenerach - 5,63 mln ton. Wyprzedziły one ładunki płynne - 5,57 mln ton, które miały 26,2 proc. udział w łącznych obrotach portu.

Dynamika przeładunków drobnicy w kontenerach uległa jednak spowolnieniu, do 6 proc., po dwucyfrowym tempie wzrostu w poprzednich kilku latach (np. o 27,4 proc. w I półroczu 2013 r/r, 17,8 proc. w I półroczu 2012 r., 22,4 proc. w I półroczu 2011 r.).

Tym niemniej tegoroczny wzrost pozwala prognozować, że największy (spośród dwóch) działających tam terminali kontenerowych, DCT, ma szansę przeładować 1,1 mln TEU (towarów w kontenerach 20. stopowych), poprawiając swoją lokatę wśród największych 20 terminali w Europie.

W okresie pierwszych sześciu miesięcy tego roku węgla przeładowano 1,71 mln ton, tj. o 36,6 proc. mniej niż rok temu, innych masowych towarów (głównie zboża) - 1,65 mln ton, a na pozostałe przypadło 819,5 tys. ton.

Ogólnie warto przypomnieć, że blisko 10 proc. dynamika przeładunków Portu Gdańsk należy do jednych z największych w Europie.

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0211 4.1023
EUR 4.2758 4.3622
CHF 4.4105 4.4997
GBP 4.9503 5.0503

Newsletter