Porty, logistyka

W I półroczu 2014 roku przeładunki w kołobrzeskim porcie były o kilkanaście procent większe niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym.

– Według naszych danych, wielkość przeładunków w pierwszej połowie roku 2014 w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2013 wzrosła o 16 proc. – informuje portal "RynekInfrastruktry.pl" Sebastian Ziegler z Zarządu Portu Morskiego Kołobrzeg.

Wskaźnik przeładunków w pierwszych 6 miesiącach w kołobrzeskim porcie wyniósł 71,93 tys. ton. Największy odsetek przeładunków stanowią kłody drewniane (22,96 tys. ton), pelet, czyli ścinki drewna (16,23 tys. ton) i kruszywa (12,60 tys. ton).

W 2013 r. w Porcie Kołobrzeg przeładunki wyniosły w sumie 117,31 tys. ton. W 2012 r. wynik ten był znacznie wyższy – wynosił 170,61 tys. ton. Zdecydowanie największy odsetek w 2013 r. stanowił przeładunek drewna, w tym – peletów. W 2013 r. stanowiły one 69 proc. całości przeładunków. W 2012 r. było to jedynie 32 proc., natomiast aż 52 proc. stanowiły wówczas przeładunki kruszyw. Wielkość przeładunków kruszyw wyniosła w 2012 r. ponad 88 tys. ton, a w 2013 r. – już tylko niewiele ponad 3 tys. ton. Jedną z przyczyn spadku przeładunku kruszyw było zakończenie szeregu inwestycji w rejonie Kołobrzegu, w przypadku których materiały budowlane były transportowane przez tamtejszy port.

W położonym nieopodal Kołobrzegu Darłowie, w I półroczu 2014 r. przeładowano 39,98 tys. ton ładunków. Jest to wynik zbliżony do rezultatu z ubiegłego roku (38,99 tys.). Dyrektor darłowskiego portu uważa jednak, że na koniec roku ubiegłoroczny wynik (107,00 tys. ton) zostanie znacząco poprawiony.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter