Porty, logistyka

Większościowym udziałem portu w Bar jest bałkańskie państwo, które chce się pozbyć swoich akcji.

Włoski dziennik zajmujący się ekonomią "Osservatorio Italiano" twierdzi, że szczecińska spółka jest jedną z trzech, które przymierzają się do sprywatyzowania portu Luka Bar. Zainteresowani mają być też Włosi i Turcy.

- Z założenia, nie komentujemy tego typu doniesień. Zgodnie z naszą strategią rozwijamy naszą działalność tak, by optymalnie wykorzystać możliwości wynikające z utworzenia korytarza transportowego łączącego Bałtyk z Adriatykiem.(...) Bałkany są istotnym punktem na mapie transportowej Europy i ważnym miejscem wymiany handlowej pomiędzy państwami Europy, Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu. Widzimy potencjał wzrostu obrotów handlowych na tym kierunku i zamierzamy w tym wzroście uczestniczyć - poinformował Radio Szczecin prezes OT Logistics, Zbigniew Nowik.

OT Logistics jest właścicielem największego portu masowego na polskim zachodnim wybrzeżu, położonego w Świnoujściu - OT Port Świnoujście, uniwersalnego portu w Gdyni z jedynym dedykowanym terminalem ro-ro w Polsce - OT Port Gdynia, a także portów śródlądowych we Wrocławiu i Opolu. W portfelu aktywów spółki znajduje się również port w Kołobrzegu. Od 2015 roku posiada także udziały w porcie Rijeka, dzięki czemu jest drugim co do wielkości udziałowcem, zaraz po państwie chorwackim.

Radio Szczecin, rel (OT Logistics)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter