Porty, logistyka

W środę, 13 stycznia bm. na terenie gdańskiego portu odbyła się uroczystość wieńcząca rozbudowę intermodalnego terminalu kontenerowego w rejonie Nabrzeża Szczecińskiego w Porcie Gdańsk. Inwestycja znacząco poprawi zdolność operacyjną terminalu.

Rozbudowa intermodalnego terminalu kontenerowego w rejonie Nabrzeża Szczecińskiego to inwestycja zrealizowana przy wsparciu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 (priorytet VII Transport przyjazny środowisku, działanie 7.4. Rozwój transportu intermodalnego). Umowę o dofinansowanie Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał 11 marca 2014 roku w Warszawie, z należącym do Skarbu Państwa – Centrum Unijnych Projektów Transportowych. 

Inwestycja w gdańskim porcie, która objęła rozbudowę i modernizację infrastruktury na potrzeby terminalu kontenerowego poprawi jakość obsługi przewozów drogowo-morskich, kolejowo-drogowo-morskich oraz kolejowo-morskich w zakresie jednostkowego czasu obsługi oraz usprawnień manipulacyjno-składowych kontenerów. Realizacja przedsięwzięcia wpłynie także na możliwość osiągnięcia znacznego wzrostu zdolności przeładunkowej terminalu.

Przy okazji powiększenia powierzchni składowej, komunikacyjnej i postojowej, uporządkowano gospodarkę wodno-ściekową z zapewnieniem dostawy mediów, oświetleniem terenu oraz ogrodzeniem

– To bardzo ważna inwestycja dla Portu Gdańsk, który jest członkiem Korytarza Bałtyk-Adriatyk, jest składową największego węzła logistycznego Polski i elementem transportu intermodalnego – mówiła podczas uroczystości Dorota Raben, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A.

Główną inicjatywą uruchomienia tego projektu są lepsze warunki technologiczne, lepsza możliwość  obsługi klientów i dogodniejsze uwarunkowania operacyjne. – Z jednej strony dzisiejsza uroczystość wieńczy zakończenie projektu, z drugiej jednak strony przed nami szereg kolejnych inwestycji, które będziemy realizować w najbliższych latach, m.in. pogłębienie kanału portowego, modernizacja i remonty wszystkich nabrzeży portowych. Ich koszt szacujemy na ok. 1 mld zł.  – mówiła prezes Dorota Raben.

Program modernizacji terminalu kontenerowego zakłada możliwość osiągnięcia zdolności przeładunkowej do wysokości około 100 tys. TEU (tj, kontenerów 20-stopowych) 

Rozbudowa terminala intermodalnego w gdańskim porcie kosztowała niemal 27 mln zł, z czego ponad 10 mln zł to dofinansowanie z POIŚ.

Wykonawcą robót była firma Strabag sp. z o. o.  Nadzór inwestorski powierzono konsorcjum firm” Portico Managment Sp. z o.o. i Wspólnicy oraz przedsiębiorstwo ECM Group Polska S.A.

(LEW)

Zdjęcia: Sławomir Lewandowski

Materiał filmowy z rozbudowy Nabrzeża Szczecińskiego w Porcie Gdańsk

Rozbudowa (3,71 ha) obejmowała:

  • przebudowę placu składowego kontenerów wraz z placem składowym dla kontenerów zawierających materiały niebezpieczne
  • przebudowę zewnętrznego i wewnętrznego układu komunikacyjnego z miejscami parkingowymi dla samochodów oczekujących wraz z budową portalu wjazdowego na teren terminalu
  • rozbudowę sieci kanalizacji deszczowej
  • rozbudowę sieci kanalizacji sanitarnej
  • rozbudowę sieci wodociągowej
  • rozbudowę sieci elektroenergetycznej i teletechnicznej
  • przebudowę sieci gazowej
  • przedłużenie torowiska żuraw KONE
  • budowę nowego ogrodzenia
  • roboty rozbiórkowe

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter