Offshore

Polski gigant skutecznie osadził się na pozycji lidera i radzi sobie na konkurencyjnym liberalizującym się rynku gazu, dostosowując elastycznie swoją ofertę do zmieniających się potrzeb klientów.

Wyniki w 2016 roku pokazują dynamiczny wzrost wolumenu sprzedaży gazu w całej Grupie PGNiG. Sprzedaż ogółem wzrosła o 6% w porównaniu z rokiem 2015. Jeszcze lepiej prezentuje się wzrost sprzedaży do największych odbiorców, który wyniósł 10%. Sprzedaż gazu na Towarowej Giełdzie Energii zwiększyła się o 11%. Podobną dynamikę wzrostu osiągnęła spółka zależna PGNiG Supply&Trading (PST), działająca głównie na rynkach niemieckim i holenderskim. W 2016 roku PST podwoiło liczbę klientów detalicznych i zawarło ponad 60 tys. nowych umów na dostawy prądu i gazu na lata 2017 i 2018.

Bardzo dobre wyniki sprzedaży odnotowało PGNiG S.A., którego oferta skierowana jest do największych odbiorców przemysłowych gazu oraz do klientów hurtowych, kupujących gaz do dalszej odsprzedaży. Dzięki wprowadzaniu programów rabatowych oraz rynkowych mechanizmów zakupu, w 2016 r. zawarto kilka strategicznych nowych umów średnio- i długoterminowych. Znalazły się wśród nich m.in. kontrakty z takimi kluczowymi klientami jak: Grupa Azoty, PGE, PKN ORLEN, EDF Toruń.

PGNiG S.A. systematycznie rozwija także działalność handlową LNG i rozpoczęła eksport gazu na Ukrainę, który w 2016 r. wyniósł prawie 0,4 mld m3.

- Stosowanie europejskich mechanizmów kontraktowania, elastyczność wobec zmieniających się potrzeb rynku ora indywidualne podejście do klienta. Właśnie to czyni naszą ofertą bardzo konkurencyjną - przypomniał Maciej Woźniak wiceprezes PGNiG S.A. ds. handlowych.

W sprzedaży do mniejszych klientów spółka PGNiG Obrót Detaliczny notuje rewelacyjne wyniki. Tylko w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2016 r., w samym segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, PGNiG Obrót Detaliczny rozpoczął dostawy gazu dla nowych klientów o łącznym zapotrzebowaniu 84 mln m3 rocznie.

To o ponad 20% więcej, niż w analogicznym okresie w 2015 roku. W 2016 roku nowa polityka sprzedażowa sprawiła, że spółka co miesiąc zyskiwała średnio o 10 mln m3 więcej zamówionego wolumenu gazu niż traciła. PGNiG Obrót Detaliczny odwrócił negatywny trend z 2015 roku, kiedy to średnio w każdym miesiącu tracił wśród klientów biznesowych zamówienia na blisko 110 mln m3 gazu.

Więcej >>>

rel (PGNiG)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter