To główny temat seminarium zorganizowanego w świnoujskim magistracie, a dotyczyło ono budowy stałej przeprawy.
Wzięli w nim udział parlamentarzyści i samorządowcy. Rozpoczęcie budowy stałego połączenia między wyspami Wolin i Uznam rozpocznie się na pewno nie wcześniej, niż w 2014 roku. Kilka tygodni temu posłanka PO ze Świnoujścia Ewa Żmuda-Trzebiatowska zarzuciła prezydentowi Januszowi Żmurkiewiczowi, że w sprawie budowy tunelu był na wagarach, bo inwestycja nie ma całej dokumentacji.
Dziś przez blisko godzinę urzędnicy przekonywali, że to nieprawda i przedstawili cały harmonogram prac. Winny nie czuje się też prezydent Świnoujścia. - W dawnych latach trochę wagarowałem, ale dzisiaj podjąłem się pracy w samorządzie - stwierdził Żmurkiewicz.
- Tunel jest potrzebny - przekonywał poseł PiS Andrzej Adamczyk, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury. - To jest inwestycja, która integruje terytorium państwa polskiego.
W tej chwili powstaje analiza opłacalności budowy tunelu. - Czekamy na ten dokument mówił dyrektor szczecińskiego oddziału generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie Tadeusz Rajkiewicz. - Budowa stałego połączenia znalazła się w planie współfinansowania ze środków unijnych 2014-2020.
Jak się szacuje, budowa tunelu ma kosztować ponad miliard złotych.
Inne
Świnoujście: Co z tym tunelem?
16 kwietnia 2012 |
Źródło:
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.