Inne
Dłuższe stanowisko promowe

Promy  „Bieliki” będą miały problem z kursowaniem pomiędzy wyspami Wolin i Uznam jeżeli stanowisko promowe nr 6 przy terminalu zostanie rozbudowane - alarmują w Świnoujściu. W Zarządzie Portów Morskich Szczecin i Świnoujście stwierdzają, że specjaliści poradzą sobie z tą sytuacją.

Chodzi o terminal, z którego odbijają promy pływające do Skandynawii. Przy stanowisku nr 6 ma cumować jednostka o długości 207 metrów.

- Jeżeli dojdzie do realizacji inwestycji to „Bieliki” będą miały bardzo ograniczony akwen manewrowania - mówi Andrzej Sokołowski z Żeglugi Świnoujskiej - Wielki prom stojący przy nabrzeżu nr 6 będzie także ograniczał obserwację wzrokową i radarową. Może to stwarzać duże niebezpieczeństwo na tym akwenie.

Urząd Morski w Szczecinie chce dać zielone światło dla inwestycji, ale rozwiązany ma zostać najpierw problem monitorowania ruchu statków. Na najbliższym posiedzeniu Zarządu Portów Morskich Szczecin i Świnoujście prezydent Janusz Żmurkiewicz ma zamiar poruszyć kwestię problemów, które mogą wynikną z rozbudowy stanowiska promowego nr 6.

- Rozumiemy, że istnieje potrzeba rozbudowy stanowiska nr 6, ale nie może się to negatywnie odbić się na przeprawie promowej. Problem byłby mniejszy, gdyby miasto dostało pieniądze na tunel - stwierdza Robert Karelus, rzecznik prezydenta.

- Specjaliści opracują nowy system, który zapewni bezpieczeństwo wszystkim jednostkom na tym akwenie - zapewnia Wojciech Sobecki, rzecznik prasowy Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. - Nasza polityka inwestycyjna wynika z tego, że armatorzy budują coraz większe promy. Musimy się dostosować. Ostatnio spotkaliśmy się Johnem Steenem Mikkelsenem, prezesem Skandlines, jednym z największych europejskich armatorów promowych, który jest zainteresowany tym, żeby jego promy przybijały do terminalu promowego w Świnoujściu.

Są obawy, że problemy z wypłynięciem będą mieli rybacy z bazy na Basenie Bosmańskim. W zarządzie portów zapewniają, że takiego problemu nie będzie. Rozbudowa stanowiska nr 6 miałaby rozpocząć się w tym roku, a skończyć pod koniec 2010 roku.

Bartosz TURLEJSKI
0 rozbudowa terminalu
Stanowisko nr 6 jest własnością Marynarki Wojennej RP. Jeszcze wiele wody upłynie nim stanie się on własnością zarządu portów. Umowa dzierżawy nie dopuszcza przebudowy np rampy lądowej, a jest to niezbędne by promy mogły dokonać za i wyładunku. Zarząd portu nie występował o zmianę w planie przestrzennym. Że za wcześnie? Przecież gotowy jest już projekt budowlany i instrukcja cumowania promów 200 metrowych. Wydano kupę kasy na wirtualną inwestycję zapominając o priorytecie - budowie stanowiska nr 1.Zagrożenie bezpieczeństwa żeglugi promów miejskich jest ewidentne i żaden dokument tego nie kwestionuje. Najbardziej zadziwiające jest lobbowanie za tą inwestycją zastępcy dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie Zenona Kozłowskiego. Czyżby dla tego właśnie urzędu interes pewnej spółki był ważniejszy od bezpieczeństwa żeglugi? Chyba niektórym państwowym urzędnikom pomyliły się role. Taka urzędnicza schizofrenia.
12 luty 2009 : 09:57 szymek | Zgłoś
0 re: rozbudowa terminalu
Dokładnie rok temu odbył się przetarg na dzierżawę i było w nim wiele wyjątków np. taki że nabrzeże musi być udostępnione wojsku w 24 lub 48 godzin od zgłoszenia zapotrzebowania. Dodatkowo terminal się leciutko zakorkuje w związku z drogami dojazdowymi na poszczególne promy...
12 luty 2009 : 11:40 janek | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter