Jak ujawniło dzisiaj i wczoraj kilka różnych anglojęzycznych branżowych (morskich) serwisów informacyjnych, w ślad za lokalnymi mediami w brytyjskim hrabstwie Essex - polski kapitan powiesił się w połowie transatlantyckiej podróży kontenerowca z Nowego Jorku (z terminalu Port Newark - Elizabeth Marine Terminal) do Tilbury w Wielkiej Brytanii. Do tragicznego zdarzenia doszło w maju br.

59-letni Polak, o personaliach ujawnionych przez wspomniane media, przejął obowiązki kapitana na kontenerowcu Santa Bettina (39 276 t nośności, 2824 TEU ładowności) w dniu 6 maja br. 
Jego ciało zostało znalezione przez członka załogi w dniu 13 maja, gdy statek był w połowie drogi przez Atlantyk. Tragicznie zmarły nie pozostawił żadnego listu.

Santa Bettina, statek należący do niemieckiego armatora Claus-Peter Offen Reederei, zarządzany przez Hanseatic Unity Chartering HU, będący pod zarządem technicznym CPO Containerschiffreederei z grupy Claus-Peter Offen Reederei i czarterowany przez operatora CMA CGM SA The French Line, wszedł do portu Tilbury 21 maja, gdzie o godz. 19:34 śmierć polskiego kapitana została formalnie stwierdzona przez lekarza - poinformowała Jemma Cook z biura koronera w Essex.

Policja portowa w Tilbury stwierdziła, że w sprawie tej nie było podejrzanych okoliczności. W szpitalu Basildon Hospital przeprowadzono sekcje zwłok i badania toksykologiczne. Starszy koroner (lekarz patolog) Caroline Beasley-Murray powiedziała, że "wygląda na to, że rodzina kapitana wiedziała, iż cierpiał on na depresję" i potwierdziła samobójstwo jako przyczynę śmierci - ujawnił lokalny serwis informacyjny "Echo News" z Basildon w Essex. 

Podczas zawinięcia do Tilbury członkowie załogi statku uczestniczyli w mszy odprawionej na jego pokładzie przez kapelana portowego Columa Kelly'ego.

Niedawno żeglugowe towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych UK P&I Club ujawniło, ze samobójstwa są obecnie główną przyczyną śmierci, odpowiedzialną za prawie 1/7 wszystkich przypadków utraty życia przez marynarzy i oficerów na statkach. Procent samobójstw wśród wszystkich przypadków śmierci zatrudnionych na morzu wzrósł z 4,4 % w latach 2014-2015 do aż 15,3% w latach 2015-2016. Zjawiskiem tym zagrożeni są najbardziej kadeci.

PBS