Inne
12,000 PASAŻERÓW I 3,000 POJAZDÓW ZABUKOWANYCH W CIĄGU MIESIĄCA

Helsinki, 8 lipca, 2009 – Nowa Autostrada Morska Finnlines dla ładunku i pasażerów,łącząca Finlandię,Polskę i Niemcy,zainaugurowana 2 czerwca 2009 roku odniosła sukces.

W ciągu tylko jednego miesiąca połączenie Helsinki – Gdynia – Travemünde okazało się atrakcyjne dla około 12.000 pasażerów,co wynika z bukingów odnotowanych w okresie do 31 sierpnia.Około 5.000 osób popłynęło w czerwcu, korzystając z relatywnie niskich cen zaproponowanych przez Finnlines w momencie otwarcia linii.Dodatkowo około 3.000 pojazdów, wliczając samochody osobowe i ciężarówki, zostało przetransportowanych na pokładach naszych promów.Należy również podkreślić stały ciąg naczep drogowych występujących w podróżach morskich.

Obydwa połączenia Helsinki‐Gdynia i Gdynia ‐ Travemünde dają trzy odejścia w tygodniu w każdym z kierunków.Czas tranzytu jest bardzo dogodny: mniej niż 19 godzin z Gdyni do Helsinek i tylko 15 godzin z Gdyni do Travemünde.Te dwa serwisy są w gruncie rzeczy unikalne: linia Helsinki ‐ Gdynia jest jedynym połączeniem pasażerskim z Polski do Finlandii , podczas gdy Gdynia ‐ Travemünde stanowi jedyną autostradą morską z Polski do Niemiec dając kierowcom wypoczynek,bezpieczeństwo,oszczędność ,także sprzyja redukcji emisji spalin, co nie jest bez znaczenia na zatłoczonych drogach Europy.

Pierwsze pozytywne rezultaty nowej linii Helsinki/Gdynia/Travemünde dowodzą,że myślenie innowacyjne stwarza możliwości wygenerowania nowych przedsięwzięć gospodarczych w trudnym ekonomicznie czasie",stwierdził Uwe Bakosch, nowy President and CEO firmy Finnlines .“Należy także podkreślić pozytywną reakcję rynku na nowe,relatywnie niskie ceny dla pasażerów, tak bardzo ważnych dla Finnlines" dodał pan Bakosch.

Jakość statków stanowi klucz do wspaniałego serwisu dla ładunku i pasażerów.Linie Helsinki/Gdynia i Gdynia/Travemünde obsługiwane są przez statki typu ‘Star Class’ , największe na świecie promy ro – pax.Są to: MS Finnstar, MS Finnmaid, MS Finnlady, MS Europalink, MS Nordlink. Wszystkie statki są identyczne,posiadają klasę lodową Super A Ice‐Class, zbudowane w 2006 i 2007 roku,mają do 4.200 metrów linii ładunkowych dla samochodów ciężarowych,naczep drogowych i autobusów oraz miejsce dla 110 samochodów osobowych i 500 pasażerów,na których czeka 200 kabin. Przy długości 218 metrów i szerokości 30,5 metra statki typu Star Class rozwijają prędkość 25 węzłów.

Na każdej z jednostek 500 pasażerów może cieszyć się podróżą morską,mając do dyspozycji doskonałą restaurację, może też wypić drinka w "Bar Navigare",czy kawę w "Café Verde" rozkoszując sie piękny widokiem morza. Dwie sauny,oddzielna dla kobiet i mężczyzn są wyposażone w relaksujące jacuzzi. 200 kabin pasażerskich o rozmiarach od 10 do 38 m.kw. wyposażonych jest w TV i nowoczesne łazienki.Posiłki można wykupić z wyprzedzeniem,przed rozpoczęciem podróży ,lub bezpośrednio na burcie statku,płacąc za każdy posiłek oddzielnie.


Źródło: Finnlines Polska

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0323 4.1137
EUR 4.2919 4.3787
CHF 4.4221 4.5115
GBP 5.0245 5.1261

Newsletter