Porty, logistyka

120-metrowa suwnica bramowa przeszła pozytywnie badanie odbiorowe i otrzymała pozwolenie na użytkowanie. Oznacza to, że produkowane przez Bilfinger Mars Offshore będą mogły być pionowane, podnoszone i przenoszone na barki transportowe.

Ostatnie odbiory techniczne i próby obciążeniowe odbyły się w pierwszym tygodniu kwietnia. W badaniach oprócz inspektora Transportowego Dozoru Technicznego uczestniczyli przedstawiciele Bilfinger Mars Offshore oraz producenta suwnicy. Inspektor TDT przeprowadził obiór podczas próby statycznej - sprawdzane było czy odkształcanie się części nośnych konstrukcji pod wpływem ciężaru mieści się w dopuszczalnych normach. Suwnicę testowano także w zakresie próby dynamicznej (podczas jazdy po torowisku) wraz testem ograniczników jazdy. Podczas praktycznej próby obciążeniowej na dwóch parach haków podwieszono obciążenie w postaci mas próbnych o wadze ponad 437,5 ton każdy hak. Badania zakończyły się pomyślnie i suwnica został dopuszczona do eksploatacji.

Suwnica wykorzystywana będzie w końcowych etapach produkcji fundamentów morskich elektrowni wiatrowych na Ostrowie Brdowskim. Będzie niezbędna do stawiania do pionu gotowych elementów i wprowadzania ich na barki, którymi fundamenty (na stojąco) będą transportowane do klienta. Służyć będzie także do składania fundamentów kratownicowych.

Przy jej obsłudze będzie pracować jedna osoba oraz kilku podhakowych. Dla tego typu ciężkich transportów wymagana jest także każdorazowe przygotowanie odpowiedniej dokumentacji oraz obecność specjalisty od ciężkich transportów.

Suwnicę wyposażono w specjalistyczne systemy elektroniczne, m.in.: system przeciwprzeciążeniowy, wskazanie siły wiatru i układów aktywnych (informować będzie o tym, czy i jaki układ jest w ruchu) oraz systemy informujące o awarii.

Suwnica bramowa zamówiona została u holenderskiego producenta (zlecenie obejmowało projekt, produkcję oraz montaż bramownicy). Na Ostrów Brdowski przypłynęła pod koniec października ubiegłego roku. Jej elementy były przez kilka dni rozładowywane i składowane na placach składowych terenu fabryki, montaż trwał kilkanaście tygodni.

Suwnica w liczbach:

- 8 – liczba części, w jakich konstrukcja przypłynęła do Szczecina
- 80-340 t - waga poszczególnych elementów suwnicy
- ok. 1800 t - całkowity ciężar (uwzględnia on dwie czołownice, po 250 t każda)
- 120 m – wysokość suwnicy
- 100 m – wysokość podnoszenia
- 48 m – rozpiętość pomiędzy nogami suwnicy
- do 1400 t – sumaryczne dopuszczalne obciążenie robocze (4 x 350T na każdy z haków)

rel (Bilfinger Mars Offshore) 

+2 Najdroższy element fabryki
To ile on będzie kosztował w momencie sprzedaży udziałów bilfingera dla tajemniczego kupca? Więcej czy mniej niż rzeczywista wartość .
Czy unijne dotacje jakie dostała bmo sp. zoo też podlegają sprzedaży?
A było ich dużo biorąc pod uwagę wartość fabryki, zainteresowanych odsyłamy do dużo wcześniejszych informacji w tym portalu z okresu początków budowy przedsiębiorstwa.
20 kwiecień 2016 : 06:37 Filip z | Zgłoś
+2 Czy jest to suwnica czy dzwig?
Mam pytanie do autora tekstu czy wie co to jest dzwig a co suwnica??? Niech wyjaśni tym co nie wiedzą. Piasząc tekst o suwnicy bramowej wciska dzwig. Pracuję na dzwigach portalowych bramowych, suwnicy i dzwigach samojezdnych i każde z tych urządzeń jest inne. Redaktorku do książek
20 kwiecień 2016 : 17:43 tomek42341 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0323 4.1137
EUR 4.2919 4.3787
CHF 4.4221 4.5115
GBP 5.0245 5.1261

Newsletter