Stocznia Remontowa Shipbuilding, czyli dawna Stocznia Północna, rozpoczęła "cięcie blach", a co za tym idzie, budowę nowoczesnego statku typu PSV (Platform Supply Vessel) dla amerykańskiego armatora Edison Chouest Offshore.

Statek ten będzie pierwszym z serii czterech zakontraktowanych przez Biuro Kontraktacji stoczni Remontowa Shipbuilding. Jednostka spełniać będzie wszystkie najnowsze przepisy i jest budowana pod nadzorem American Bureau of Shipping. Statek zbudowany zostanie według projektu opracowanego przez polskie biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o. z Gdyni i jest to już drugi projekt, według którego gdańska stocznia buduje statki dla armatorów pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS.

Pierwszy statek ma być przekazany klientowi w drugiej połowie 2012 roku, a kolejne jednostki w odstępach czteromiesięcznych. Statek spełniać będzie wszystkie standardowe funkcje charakteryzujące jednostki typu PSV, czyli przewóz sypkich, płynnych i ciężkich ładunków niezbędnych przy pracy platform wiertniczych i wydobywczych oraz innych obiektów prowadzących prace na morzu, a także może być wykorzystywany jako jednostka zaopatrzeniowa dla platform wiertniczych i obiektów offshore. Może także być używana do akcji zwalczania pożarów.

Remontowa Shipbuilding ma duże doświadczenie w budowie statków do obsługi przemysłu offshore. W pierwszej dekadzie dwudziestego pierwszego wieku zbudowała łącznie 23 statki typu AHTS i 10 statków ewakuacyjnych. Statki te budowane były na zlecenie Gdańskiej Stoczni Remontowa dla armatorów amerykańskich i włoskich oraz międzynarodowego konsorcjum Agip KCO.