Bezpieczeństwo, Granice

Dowództwo 7 Floty USA poinformowało dziś rano, że ciała kilku członków załogi amerykańskiego niszczyciela rakietowego USS Fitzgerald, zaginionych po jego kolizji z kontenerowcem u wybrzeży Japonii, zostały odnalezione na pokładzie niszczyciela.

Ciała marynarzy odnaleziono w części, która najbardziej ucierpiała podczas kolizji. Dostęp do pomieszczeń tam się znajdujących był utrudniony. Szczątki marynarzy zostały przewiezione do szpitala w Jokosuce. Ich tożsamość zostanie podana do wiadomości publicznej w terminie późniejszym – pisze agencja KYODO.

Dowództwo floty przekazało rodzinom marynarzy, którzy stracili życie w kolizji, wyrazy współczucia i zapewnienie o pomocy, jaka zostanie im udzielona.

Poszukiwania członków załogi amerykańskiego niszczyciela rakietowego USS Fitzgerald, zaginionych po jego kolizji z kontenerowcem u wybrzeży Japonii trwały dwie doby.

- Był to trudny dzień dla naszej marynarskiej rodziny. Ciężko wyobrazić sobie, co musiała znieść ta załoga, wyzwania z jakimi musieli się uporać - napisał wiceadmirał Joseph Aucoin. Jego komunikat opublikowano w sobotę nad ranem czasu lokalnego.

- Nasze myśli i modlitwy są z członkami załogi USS Fitzgerald i ich rodzinami. Dziękujemy naszym japońskim sojusznikom za ich pomoc - napisał na Twitterze prezydent Donald Trump.

Według marynarki wojennej USA, około godziny 2.30 nad ranem czasu lokalnego w sobotę (19.30 czasu polskiego w piątek) 56 mil morskich na południowy zachód od japońskiego portu Jokosuka USS Fitzgerald został uderzony w prawą burtę przez kontenerowiec bandery filipińskiej ASX Crystal. Niszczyciel, który doznał uszkodzeń zarówno powyżej, jak i poniżej linii wodnej, dotarł w sobotę wieczorem czasu lokalnego do Jokosuki. Trzej ranni członkowie jego załogi - w tym dowódca, komandor porucznik Bryce Benson - zostali umieszczeni w szpitalu.

Poszukiwania siedmiu zaginionych członków załogi prowadziły okręty i samoloty amerykańskie oraz japońskie.

Na razie nie jest jasne, co było przyczyną kolizji. 29-tysięcznik ASX Crystal, który przewoził 1080 kontenerów z japońskiego portu Nagoja do Tokio, jest znacznie większy niż mający nieco ponad 8 tys. ton wyporności USS Fitzgerald.

Żaden z 20 filipińskich członków załogi kontenerowca nie odniósł obrażeń, nie doszło także do wycieku jego paliwa - poinformowała japońska spółka Nippon Yusen, w której czarterze płynął statek. Zadeklarowała jednocześnie, że będzie "w pełni współpracować" z japońską strażą przybrzeżną przy wyjaśnianiu przyczyn wypadku.

Komentarze   

+9 wiadomo
Jeżeli Amerykańce dostali w PRAWĄ burtę to wiadomo że to oni mieli ustąpić pierwszeństwa. A skoro jako amerykański okręt wojenny nie trzymaja sie zasad COLREG to wtedy tak to sie kończy...
18 czerwiec 2017 : 09:46 MArek54 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 nie wiadomo
Mógł prowadzić ćwiczenia np.z nurkami,płetonurkami lub inne, powodujące,że miał ograniczoną zdolność manewrowanie.Jest takie rosyjskie powiedzenie''bieregiś ribakow i wojennych morjakow''D-ca przesiadł się kilka dni wcześniej z trałowca minowego,zaś sam niszczyciel przeszedł niedawno upgrading,którego koszt idzie w miliony dolarów.Najbardziej żal zmarłych marynarzy i ich rodzin.Jak widać zaawansowane wyposażenie techniczne nie załatwia sprawy bezpieczeństwa.Mówi się ,że'' wszysko''jest matką ''niczego''.Najlepszy komputer to ten,który wyrasta nam z ramion.
18 czerwiec 2017 : 15:32 gość Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 to też COLREG
Rule 3
g) The term "vessel restricted in her ability to maneuver" means a vessel which from the nature of her work is restricted in her ability to maneuver as required by these Rules and is therefore unable to keep out of the way of another vessel.
The term "vessel restricted in her ability to maneuver" shall include but not be limited to:
(i) A vessel engaged in laying, servicing, or picking up a navigational mark, submarine cable or pipeline;
(ii) A vessel engaged in dredging, surveying or underwater operations;
(iii) A vessel engaged in replenishment or transferring persons, provisions or cargo while underway;
(iv) A vessel engaged in the launching or recovery of aircraft;
(v) A vessel engaged in mineclearance operations;
(vi) A vessel engaged in a towing operation such as severely restricts the towing vessel and her tow in their ability to deviate from their course.
19 czerwiec 2017 : 12:08 gość Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 i to też COLREG
Rule 18
Responsibilities Between Vessels
Except where rule 9, 10, and 13 otherwise require:
(a)A power driven vessel underway shall keep out of the way of:
(i)a vessel not under command;
(ii)a vessel restricted in her ability to maneuver;
(iii)a vessel engaged in fishing;
(iv)a sailing vessel;
19 czerwiec 2017 : 12:09 gość Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś

Źródło: